Jövőre átfogó szabályváltozások jönnek a Forma-1-ben, teljesen új aerodinamikai elvek alapján épített autók mutatkoznak be. A Racing Point csapatfőnöke, Otmar Szafnauer szerint a szabályok „lebutításának” lehetnek nem tervezett mellékhatásai.
„Kedvelnem kéne az új szabályokat. De attól félek, hogy túlságosan lebutítjuk a sportot egy olyan téves vágyálomért, hogy bárki nyerhessen bármelyik vasárnap” – vélekedett Szafnauer. A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner szerint is naivitás azt várni, hogy 2021-től a középcsapatoknak is reális esélyük lesz a győzelemre.
„Ha körönként hat másodpercet lassulunk, az többé nem lesz Forma-1. A Forma-2-ben kétmillió dollárért lehet ülést venni, de ha nem vigyázunk 2021-ben, egy ilyen kétmillió dolláros ülés gyorsabb lehet egy olyannál, amire 200 milliót költünk.”
Szafnauer aggodalma kicsit azért eltúlzottnak tűnik: a tavalyi abu-dzabi szezonzárón Lewis Hamilton pole-t érő 1:34,779-es köre 15 másodperccel volt gyorsabb Sergio Sette Camara 1:49,751-es F2-es pole-körénél. Még a leglassabb Robert Kubica előnye is több mint tíz másodperc volt (a legkisebb különbséget hozó Monacóban pedig hét másodperc).