Fernando Alonso először még aktív Forma-1-esként, 2017-ben próbált szerencsét az USA legnagyobb presztízsű formaautó-versenyén, az Indy 500-on a McLaren és az Andretti Autosport együttműködésében, jól is ment, de műszaki hiba miatt nem ért célba.
Tavaly a kétszeres F1-világbajnok a McLaren saját projektjével tért vissza Indianapolisba, de csúfos kudarc lett a dologból, kvalifikálni sem tudott a versenyre.
A McLaren idén már teljes értékű, egész szezonos Indycar-programot indít, de Alonso ebben nem vesz részt, és annak ellenére, hogy az Indy 500-zal megint megpróbálkozik,valószínűleg azon a versenyen is más autóba ül majd.
A fő jelölt az Andretti Autosport, igaz, bökkenő lehet, hogy a spanyol mclarenes években nem lopta be magát a motorpartner Honda szívébe, ráadásul egyelőre a pénzügyek is a levegőben lógnak.
„Még nem dőlt el a dolog, de jók a kilátások” – mondta a csapatot vezető Michael Andretti a RACER-nek Alonsóról. „Mi szeretnénk, ha megvalósulna, csak a pénzügyi hátteret kell még kitalálnunk. Szerintem találhatunk szponzort, de hogy előtte leigazoljam, aztán reméljem a legjobbakat…? De nagyon szívesen dolgozom vele, szeretném, ha össze lehetne hozni.”
A RACER hozzáteszi, hogy értesülésük szerint a Honda egyelőre nem jelezte ellenérzéseit Alonso kapcsán, így ez talán nem lesz akadály.
Alonso a napokban egy másik japán gyártó, a Toyota színeiben a Dakar-ralin vitézkedik, a spanyol a tereprali-viadalon egészen tisztességesen megy, igaz, egy baleset és hosszas autójavítás miatt jelentős hátrányba került az idő tekintetében.