A Forma-1-ből 2018 végén kiszállt Fernando Alonso a száguldó cirkusz után más kategóriákban keresett új kihívásokat, a Toyota színeiben kétszer is megnyerte a Le Mans-i 24 órást, világbajnoki címet szerzett a WEC-ben, a napokban pedig a legrangosabb terepralin, a Dakaron vezet Szaúd-Arábiában a japán márkával.
A kétszeres F1-bajnoknak ugyan nincs igazi esélye a győzelemre, időhátránya jelentős, de így is remekül megy, a hétfői szakaszt a második helyen fejezte be.
„A mezőny felkészültségének fél százalékéval rendelkezhet, de egészen varázslatosan megy, ő a világ legjobb versenyzője” – mondta róla a szintén Toyotával versenyző, jóval hátrébb álló rutinos dakaros, Jesus Calleja.
Alonso honfitársa, a ralilegenda Carlos Sainz is csak dicsérni tudta őt: „Nem lepett meg az eredmény, ugyanis nagyszerű versenyző, aki minden körülményhez képes alkalmazkodni.”
Maga a 38 éves spanyol úgy érzi, máris bizonyított, hiszen eleve nem győzni ment a Dakarra, csak a versenyképességét szerette volna próbára tenni: „Hogy őszinte legyek, ezt ki is pipáltam.”
Hozzátette azért, hogy egy nap talán még visszatér, amikor nagyobb esélye lehet a győzelemre, de a Dakar után egy számára sokkal fontosabb kihívás következik: harmadszorra is nekivág az Indy 500-nak, és idén májusban már szeretné megnyerni az amerikai formaautózás legrangosabb futamát, hogy Graham Hill után másodikként végre megszerezze az autóversenyzés ún. hármas koronáját.
„Ez nagyon sokat jelentene számomra, hiszen motorsport-történelmet írnék vele” – mondta.
És hogy mi jöhet az Indy 500 után?
„A Forma-1 szeretete mindig megmarad bennem, Indianapolis után a visszatérés is téma lehet” – állította.