A Williams-csapat 2014-15-ben még rendszeres dobogós volt – igaz, a kétezres évek közepe óta inkább ez volt anomália –, tavalyra viszont teljesen versenyen kívüli, futottak még szintre süllyedtek, az idényt egyetlenegy, szerencsésen megörökölt ponttal zárták.
A sportág történetének harmadik legeredményesebb alakulatánál úgy vélik, 2019-ben eljutottak a mélypontra, innen már csakis felfelé vezet az út, az idei év fejlődést hozhat. Sajnos nem osztja ezt a nézetet az alakulatnál 2014 és 2018 között vezető versenymérnökként, majd teljesítményért felelős főmérnökként dolgozó Rob Smedley:
„Mindig létezett az a megközelítés, hogy ennél rosszabb már nem lehet, de épp eleget láttam már a motorsportban, főképp a Forma-1-ben ahhoz, hogy tudjam, hogy valójában mindig lehet még rosszabb. Mondogatjuk, hogy 2019-nél rosszabb már nem lehet (a Williams), de ugyanezt mondtuk 2018-ról. És előtte 2017-ről is. A valóság az, hogy 2020 igenis lehet még 2019-nél is rosszabb” – idézte a Reuters a Forma-1-es szakembert.
„Aki azt hiszi, a Williamsnél a jelenlegi helyzetből hirtelen el lehet jutni a top5-be, nagyon el van tájolva. Ez egyszerűen lehetetlen.”
Smedley hozzátette, hogy a Williamsre jellemző, „régimódi hozzáállás, miszerint versenycsapat vagyunk, csak a versenyzésért létezünk”, manapság már nem elég, és hogy „ragaszkodhat valaki a függetlenséghez, de ahhoz rendes pénzügyi háttér is kell”.
Bár kritizálja volt munkaadóját, Smedley egyáltalán nem örül annak, hogy ide jutott az annak idején kilenc konstruktőri és hét egyéni világbajnoki címet szerző alakulat:
„Most, kívülről csak remélhetek, de amikor ott voltam, a remény önmagában kevés volt. Tragikus eset ez. Én abba a generációba tartozom, amelyik még emlékszik, amikor a Williams bajnoki címeket nyert. Forma-1-rajongóként szívszorító látni ezt a hanyatlást.”