A Haas-csapat 2018-ban, mindössze harmadik Forma-1-es évében a konstruktőri bajnokság 5. helyén zárt, nem sokkal lemaradva a Renault-tól, így igazi hideg zuhany volt 2019, amikor a félrefejlesztett autóval csak küszködtek, és végül a debütáló szezonjuknál is kevesebb pontot szerezve a 9. helyen végeztek.
„Az idény elején sokat panaszkodtunk a gumikra, de sajnos nem pusztán a gumik jelentették a gondot” – mondta Romain Grosjean az F1only.fr-nek a tavalyi évről. „Az autóval voltak alapvető problémák. Úgy gondolom, hogy a gumikat valójában egész jól értjük, kihoztuk belőlük, amit lehetett. Egyszerűen az autónk nem volt elég jó.”
2019 után komoly javulásra lesz szükség a Haasnál, keményen dolgoznak is az új autón. A dán BT úgy tudja, csak a téli tesztelés első napjának reggelén, azaz február 19-én leplezik majd le a 2020-as modellt, ugyanakkor nem állnak rosszul, a kasztni nemrég már sikerrel teljesítette az FIA által előírt kötelező törésteszteket a Milánó melletti Bollatében.
„Minden a tervek szerint halad ahhoz, hogy készen álljunk a barcelonai tesztelésre. Ahogy minden évben, most is az utolsó pillanatig dolgozni fogunk, de egyelőre nincs miért aggódnunk. Izgatottan várom az új autót. Úgy tudom, hamarosan jön az üléspróba, akkor láthatom majd a kasztnit, aztán pedig megyek az angliai gyárba, ott töltök majd időt” – magyarázta Grosjean.