A közlemény szerint a 2018-as 1,781 milliárdról 1,922 milliárdra nőtt a tévés nézőszám tavaly, amelynél nagyobb értéket 2012 óta nem mértek. Igen ám, csakhogy ez nem az a szám, ami igazán fontos.

Ez az 1,922 milliárdos érték úgy jött ki, hogy minden nézőt újként számoltak, aki a hétvégék valamelyik programjába bekapcsolódott. Vagyis aki az első, második és harmadik szabadedzést, valamint az időmérőt és a futamot is nézte valamennyi ideig, az öt nézőként jelent meg a statisztikában.

Az adatok mögé nézve kiderült, hogy egyedi nézőszámban csökkent a Forma-1 nézettsége. 2018-ban 490,2 millió egyedi nézőt regisztráltak, míg tavaly már csak 471 milliót, ami 19,2 millió elveszített nézőt jelent.

Az F1 húsz legnagyobb piacán lényegében stagnált a nézettség (+0,3%), globálisan azonban 3,9 százalékos volt a csökkenés.