Fernando Alonso 2015-re nagy sikerek reményében szerződött a Hondával új fejezetet nyitó McLarenhez, ám a japánok megbízhatatlan és gyenge motorja miatt három siralmas év következett, a kétszeres világbajnok pedig nem is igazán titkolta, mennyire elégedetlen az erőforrással.
Az egyik legemlékezetesebb kifakadása rögtön az első évben jött: a spanyol a Honda hazai versenyén, a Japán Nagydíjon mondta a rádión, hogy „GP2-es motor” dolgozik az autóban.
Alonso egy, a napokban megjelent interjúban azt állította, bánja már a megjegyzést.
„A frusztráció tört ki belőlem, és talán nem kellett volna ilyet mondanom, de nem is az interjús karmámban vagy a sajtótájékoztatón mondtam ezt. A mérnökömnek mondtam magánbeszélgetésben, amit aztán kiadtak a közvetítésbe. De nem a nagyközönségnek szántam. A motor viszont tényleg nagyon rossz volt: az első évben Jerezben négy nap alatt hét kört mentem (a téli teszten)” – magyarázta.
„Ma, amikor a Honda futamot nyer (a Red Bull-lal), sorra kapom az üzeneteket, hogy a GP2-es motor győzni tud, sajnálhatom a dolgot. Pedig örülök, de az én autómban lévő motor nem ugyanaz volt, ami nyerni tudott a Brazil Nagydíjon.”
„El sem tudom képzelni, hogy mit mondana egy élversenyző, ha azon menne keresztül, amin én mentem akkor. 2015-ben azért küzdöttem, hogy kikeveredjek a Q1-ből, 575 hely hátrasorolásom volt az évben. Én kimondom, amit gondolok, és hiszem, hogy az igazat mondom. Persze néha én is tévedhetek.”
„De semmi olyat nem csinálok, amit mások ne csinálnának, mégsem olvasok arról, hogy ki mit mondott, ellenben regényeket írnak arról, amiket én mondok” – mondta az F1 Racingben megjelent interjúban Alonso.
A fentieket a Honda felé tett gesztusnak, félig-meddig bocsánatkérésnek is lehetett venni, Alonsónak pedig szüksége is volt a megbocsátásra, hiszen a 2020-as Indy 500-on a Honda-partner Andretti Autosporttal szeretett volna indulni, hogy esélye legyen a győzelemre.
A RACER-en vasárnap este megjelent hír szerint erre nincs sok esély, úgy tudni, a japánok nemet mondtak arra, hogy újra Alonsóval dolgozzanak, a döntés állítólag a legfelső szinten, Tokióban született meg.
Alonso nemrég szakított végleg a McLarennel, így a wokingiak idén induló, teljes értékű Indy-projektjéhez való csatlakozás sem lesz egyszerű az andrettis lehetőség elúszását követően, könnyen lehet, a 38 éves spanyol két szék között a pad alatt köt ki, ha csak nem talál gyorsan egy Chevrolet-motoros csapatot a május végi futamra.