A Forma-1-es csapatok az európai versenyhelyszíneken saját motorhome-jaikat állítják fel a paddockban. A létesítmények az egykori lakóautókból, pótkocsikból mára több emeletes üveg-fém – esetleg alpesi jellegű fa- – palotákká fejlődtek, melyeket kamionok tucatjai szállítanak a helyszínekre és csapattagok tucatjai építenek fel, majd bontanak le.
Az F1 a környezettudatosság jegyében a következő években szeretné jelentősen csökkenteni „lábnyomát”, a sportszakmai főnök, Ross Brawn szerint ennek keretében a motorhome-októl is jó lenne megszabadulni.
„Megvizsgáljuk a szállítást, a felszereléseket. A munkatársaim keresik a szállítási alternatívákat – a vasút például nagyon hatékony módszere a szállításnak. A tengeri szállítás szintén, figyelembe véve a környezeti hatását. Szóval keressük a módját, hogyan lehetne a logisztika terén minimalizálni az F1 hatását” – idézte a Motorsport.com.
„Aztán ott vannak a motorhome-ok. Évente kilenc hétvégére úgy megyünk, hogy a motorhome-okat visszük kamionokkal, kész kamionflottákkal, hogy mindene meglegyen a csapatoknak.”
„A többi 15 (sic!) futamon nagyon jól megvannak azokban a létesítményekben is, amik helyben várják őket. Elmegyünk például Bakuba, és ott jó kis előregyártott házak várnak minket. Senkinek sincs panasza, működik a dolog. Aztán elmegyünk Monzába, és ott vannak a luxuspaloták a kamionokkal, amik a szállításukhoz kellenek. A jövőben szeretnénk olyan motorhome-okat, vendéglátási egységeket, amelyeknek sokkal kisebb logisztikai, szállítási lábnyoma van, mint most” – magyarázta Brawn.
A Motorsport.com rámutat, hogy a csapatok, az F1, a Pirelli, az FIA és a kísérősorozatok összesen 375 darab kamionnal furikáznak körbe-körbe Európában, néha egészen észszerűtlenül, hiszen például ahelyett, hogy az Osztrák Nagydíj után a mindössze 400 km-nyire fekvő Hungaroringre menne a száguldó cirkusz, Silverstone felé veszik az irányt, és végül 3400 km-es „kerülővel” jutnak el végül a Magyar Nagydíjra, ami óriási pazarlás, hatalmas többletkibocsátás.