A Ferrari kedd este a Maranellótól bő 30 km-re fekvő, az olasz trikolór szülőhelyeként számon tartott Reggio Emilia-i Romolo Valli színházban leleplezte 2020-as Forma-1-es autóját. Az új modell az SF1000 névre hallgat, a szám a Scuderia idén következő 1000. Forma-1-es futamára utal.
A leleplezés az elmúlt években megszokottnál nagyobb show keretében zajlott: úri környezetben, DJ-vel megtámogatott vonószenekar, kórus vezette fel, balett-táncosok színesítették az előadást, mintha a kétezres évek elején járnánk.
Az autó az előzetes híreknek megfelelően megőrizte a tavaly bevezetett matt festést, ám mélyebb vörös színt és a nyolcvanas évekre visszautaló nagy, fehér rajtszámokat kapott.
Az SF1000-est tavalyhoz hasonlóan a csapatnál hatodik – és jelenlegi szerződése szerint utolsó – évét kezdő Sebastian Vettel és a 2019-ben érkezett, karácsony előtt egészen 2024-ig lekötött fiatal tehetség, Charles Leclerc fogja vezetni.
Kattints a képre, galéria nyílik!
„Mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy milyen felelősség nehezedik ránk, és teljes mértékben a végső célra, azaz a győzelemre koncentrálunk. Hiszem, hogy megvan a kellő tehetségünk és elszántságunk, hogy el is érjük a célt. A felelősséggel nyomás is jár, de mi pozitívan tekintünk erre a nyomásra, ugyanis összefog és még jobb teljesítményre sarkall minket. Biztosíthatok mindenkit, hogy mindenki másnál szigorúbbak vagyunk önmagunkhoz és mindenki másnál többet várunk el önmagunktól” – mondta a Ferrari vezérigazgatója, Louis Camilleri.
„Egyértelműen izgalmas év vár ránk, kemény küzdelem, hosszú szezon, ráadásul nagyon fontos szezon, hiszen párhuzamosan a 2021-es szabályoknak megfelelő, teljesen új autót is kell fejlesztenünk, szóval nagyon sok dolga lesz a csapatnak. De teljes mértékben bízom a munkatársainkban, a kreativitásukban, a fegyelmükben, az elkötelezettségükben és mindenek előtt a munkamoráljukban, ami még az alapítónktól, Enzo Ferraritól ered. Mattia (Binotto, csapatfőnök) és a stábja nagyszerű munkát végez, várjuk a sikereket!” – folytatta.
„A szabályok nem változtak, így nehéz teljesen átalakítani az autót, az idei modell kiindulópontja tehát a tavalyi volt, az SF90-es. De így is elmentünk a határokig a koncepcióval, igyekeztünk a maximális aerodinamikai hatékonyságot és a maximális leszorítóerőt kihozni belőle” – mondta az SF1000-esről Binotto. „Szóval az egész autó, a monocoque, az erőforrás, minden nagyon karcsú, szűk formát kapott, azt hiszem, ez látszik is.”
„A felfüggesztést úgy terveztük, hogy nagyobb rugalmasságot nyújtson a pályán a beállítások terén. Szeretnénk, ha minden pályán a lehető legjobban lehetne hangolni ahhoz, amit a pilóták kívánnak.”
„Keményen dolgoztunk, hogy a súlyt alacsonyan tartsuk. Sokat dolgoztunk az erőforráson is, nem is csak a beszerelésen, hanem minden egyes elemen, hogy növeljük a teljesítményt, a szabályok változásának megfelelve pedig 50%-kal csökkentettük az olajfogyasztást is.”
„Lehet, hogy hasonlít a tavalyi autóra, de higgyék el, teljesen más, és nagyon sok koncepció egészen extrém rajta.”