A patinás, de az elmúlt években komoly lejtőre került Williams is megmutatta 2020-as versenyautóját, az FW43-ast. A grove-iak tavaly után megint új festést adtak az autónak, a kék, fehér és piros blokkokkal retrós jelleget kapott a fényezés.

a videó a hirdetés után indul

Az autót idén a tavaly bemutatkozott Mercedes-nevelt, George Russel és a tesztpilótából versenyzővé előléptetett kanadai milliárdoscsemete, a Forma-2-ben 2019-ben a 2. helyen záró Nicholas Latifi vezeti majd.

A Williams tavaly tervezési és gyártási problémák miatt szégyenszemre lemaradt a tesztelés kezdetéről, másfél napos késéssel kezdték el a munkát, idén tudták tartani a tempót, már Barcelonában vannak.

F1: Bepirosodott az új Williams 1

Nagyobb méretért kattints a képre!

Bár 2020-as évben a középmezőnyhöz való felzárkózás a cél, a csapat a tavalyi modell továbbfejlesztésével vág neki a szezonnak.

„A csapat hihetetlenül keményen dolgozott a 2020-as autó fejlesztésén. Komoly figyelmet fordítottunk az FW42-es problémás területeire, és az erőforrásainkat tekintetbe véve alapos megfontolás után választottuk ki azokat, melyeknek fejlesztése a legnagyobb javulást hozhatja. Az FW43-as alapkoncepciója az volt, hogy az FW42-es továbbfejlesztése legyen az alapok megváltoztatása nélkül. A javulás legfőbb jele az lesz, hogy mennyire vágnak majd egybe az adatainkkal a pályán szerzett adatok” – magyarázta a vezető tervező, Doug McKiernan.

„Egészséges fejlődési ütemet hoztunk a szélcsatornában, és a hűtés tekintetében is előrelépést értünk el. Kezeltük a 2019-ben tapasztalt mechanikai problémákat, ide értve a fékeket és az autó tömegét is. Minden területen előrébb léptünk, de a szezon folyamán is erre koncentrálunk majd” – folytatta.

F1: Bepirosodott az új Williams 9

Az új autót késő délelőtt pályára is küldték Barcelonában, az első köröket Russell tette meg.