A Forma-1-ben hivatalosan is véget ért a téli szünet, miután ma délelőtt – két autóleleplezés és egy versenyzői csoportkép elkészítése után – 9 órakor megkezdődött a 2020-as előszezoni tesztelés.

Az idei évre kétszer háromnaposra szűkített tesztelésen fontos a pályán töltött idő maximalizálása, és ilyen tekintetben álomszerűen is indult a nap: délelőtt minden megszakítás nélkül, négy órán keresztül folyamatosan köröztek az autók a hűvös, de napos, száraz időben.

A leggyorsabb a mercedeses Valtteri Bottas volt, bár ha valamikor, most igazán nem jelentenek még semmit az idők, sokkal fontosabb a megtett táv. Ebben a tekintetben a Red Bull-os Max Verstappen volt a legjobb, az idén a bajnoki címért való küzdelmet célul kitűző csapatnál 91 kört, kis híján másfél versenytávot hoztak össze a Spanyol Nagydíjnak otthont adó pályán.

A távra egyébként szinte sehol sem lehetett panasz, hiszen a legkevesebbet futó Haasnál is 52 kört könyvelhettek el.

A Ferrarinál reggel változott a program, az eredetileg mára kijelölt Sebastian Vettel nem ült autóba, a csapat közlése szerint a négyszeres világbajnok influenzaszerű tünetekkel, általános rosszulléttel küszködik, de a pihenés és a gyógyszeres kezelés után a remények szerint holnap már dolgozhat – az SF1000-est az első napon így Charles Leclerc vezeti.

Az Alfa Romeo volt az egyetlen csapat, amely elsőként tesztpilótát küldött pályára, náluk a Williamstől a szponzorával együtt érkezett Robert Kubica vezetett.

Ahogy írtuk, a piros zászló nem került elő, az egyetlen minimálisan komoly incidens a haasos Kevin Magnussen nevéhez fűződött, aki nem sokkal az ebédszünet előtt pördült meg a 9-es kanyarban, de simán folytatni tudta.

F1: Álomszerűen indult a tesztidőszak 1