Az Alfa Romeóból délelőtt jött egy kis füst, az Alpha Taurinál egy apró szoftverhiba adódott, a haasos Kevin Magnussen egyszer, a Red Bull-os Max Verstappen és az Alpha Tauri-s Danyiil Kvjat kétszer megpördült – ennyi probléma volt a 2020-es előszezoni tesztelés első napján Barcelonában, ami egészen elképesztő.

Az F1-esek a délelőtt 9 órás kezdéstől – az egyórás ebédszünet kivételével – nyolc órán keresztül zavartalanul köröztek, minden csapat komoly munkamennyiséget könyvelhetett el. Érdemi szabályváltozás nem volt a tavalyi évhez képest, mostanra összeértek a dolgok.

Ilyen korán a köridők hangsúlyozottan nem jelentenek semmit, így nem érdemes sokat belelátni abba, hogy a Mercedes zárt az élen, míg a Red Bull csak a Racing Point mögött végzett – bár egyeseknek gyanús a dolog –, a Ferrari pedig a top10-be sem fért be – nem a tempó volt lényeg.

A legkevesebbet futó Racing Point és Haas is bő másfél versenytávot húzott le szerdán, a Mercedes, a Red Bull és a McLaren pedig elérte két és felet – Verstappen egyedül 168, Carlos Sainz 161 kört tett meg – ezt biztosan érezni fogják a nyakukban holnap reggelre.

A Ferrarinál az eredeti tervekkel ellentétben Charles Leclerc vezetett, a monacói Sebastian Vettel helyett ugrott be, aki reggelre általános rosszullétre ébredt. A négyszeres világbajnok ma pihent, sőt, még a holnap délelőttöt Leclerc viszi, a csapat reményei szerint csütörtök délután már autóba ülhet a német.

Az Alfa Romeónál ma tesztpilótaként bemutatkozott Robert Kubica, délelőtt övé volt a C39-es, míg a Williamsnél délután ült először hivatalos versenyzőként az autóba az újonc Nicholas Latifi. Bár hétfőn a Renault is tartott filmezési napot, akkor csak Esteban Ocon vezetett, így a nemrég helikopterbalesetben elhunyt amerikai kosárlabdasztár Kobe Bryant előtt tisztelgő lila sisakot viselő Daniel Ricciardo csak ma délután tapasztalta meg először az RS20-ast.

Örömteli, hogy a tavaly másfél napot késő, a szezont végig reménytelen sereghajtóként teljesítő Williams az idei évre összeszedte magát, a többiekhez hasonlóan két versenytávot tettek az FW43-asba, ami George Russell elmondása szerint egyértelműen jobb az előző modellnél.

F1: Elképesztő tesztnap, Hamilton az élen 1

„Az autó viselkedése határozottan jobb. Ma az első körtől magabiztosan nyomtam, míg tavaly nem volt valami jó érzés az elején. Igazság szerint tavaly ijesztő volt vezetni az első körökön, fel kellett építeni a bizalmat. Szóval máris jobb a helyzet. A ma délelőtt látottak óriási sikert jelentenek tavalyhoz képest, persze az nem ok az ünnepre, hogy az autó eljutott a tesztre, ez a normális. De sima délelőttöm volt, nem volt semmi gond, minden tervezett kört lefutottunk, ami pozitív” – magyarázta az angol ifjonc.

F1: Elképesztő tesztnap, Hamilton az élen 2