Amikor szerdán, az első barcelonai tesztnapon a Racing Point pályára küldte új autóját, a riválisoknak azonnal szemet szúrt, mennyire hasonlít az RP20-as a Mercedes tavalyi bajnoki modelljére, a W10-esre. A másolás tényét tovább erősítette, hogy a nap végén a két idei Merci mögött a Racing Point-os Sergio Perez zárt a 3. idővel.
A silverstone-i csapat technikai főnöke, Andy Green nem is tagadta, hogy a motor- és műszaki partnerségre építve a tavalyi Merci volt a minta az idei autójukhoz.
A Racing Point a szezon elején előnyben lehet a középmezőnybeli küzdelemben a bevált konstrukció használatával – később aztán a fejlesztési verseny dönt majd –, sokan orrolnak is rájuk, de az egyik rivális, a Haas főnöke, Günther Steiner meglepő módon megvédte a másolást.
„Mi a gond ezzel?” – tette fel a kérdést. „A szabályok egyértelműek: CAD-adatokat (tervrajzokat – a szerk.) nem lehet átadni. Én úgy fogalmaznék, hogy ha már úgyis számos Mercedes-alkatrészt használnak, miért is akarnák a Red Bullt másolni?”
„Nálunk is hasonló a helyzet. Mi sok alkatrészt vásárlunk a Ferraritól, szóval melyik autót fogjuk másolni? Nyilván a Ferrarit. Elég buták lennénk, ha nekiállnánk a Toro Rossót vagy a Red Bullt lemásolni, mert a semmiből akarnánk valamit feltalálni. Szerintem a Racing Pointnál ugyanazt csinálják, mint mi, egyszerűen csak igyekeznek a maximumot kihozni az autóból, és nekik a Mercedes a mintájuk ehhez.”
Steiner azért rámutatott, hogy korábban a Racing Point (Force India) őket támadta, amiért a Ferrarival szoros együttműködésben dolgozva az autójuk is sok hasonló elemet tartalmazott:
„Néha igaz, hogy okosabb lettél volna, ha hallgattál volna. Jól emlékszünk, hogy pár évvel ezelőtt hangosan panaszkodtak ránk. Tessék, most körbeért a dolog.”