A Mercedes a barcelonai tesztelésen próbálta ki új, trükkös kormányművét, amelynek lényege, hogy a versenyző a kormányt maga felé húzva változtatni tud az első kerekek összetartásán. A rendszert ebben a cikkben mutattuk be:

A tesztelés csütörtöki ebédszünetében tartott sajtótájékoztatón beszélt az újításról James Allison, a Mercedes technikai igazgatója, aki nem tart attól, hogy az FIA szabálytalannak minősíti majd a fejlesztést.

„A rendszernek neve is van, DAS [dual-axis steering, kb. kéttengelyű kormányzás]. Egy extra dimenziót hozunk vele a kormányzásba, ami remélhetőleg hasznos lesz számunkra az idény során” – mondta Allison.

„Azt, hogy pontosan hogyan és hol használjuk, megtartjuk magunknak. Nem igazán tartunk attól, hogy illegális lenne, az FIA számára ez már nem újdonság.”

„Jó ideje beszélgetünk már a szövetséggel a DAS-ről. A szabályok elég világosak arról, mi megengedett a kormányzással kapcsolatban, meggyőződésünk, hogy ezeknek a követelményeknek megfelelünk.”

„A rendszer használhatónak tűnik, a következő napokban kiderül, mekkora előnyt jelenthet számunkra.”

Lewis Hamiltonnak nincsenek a biztonsággal kapcsolatos aggályai. „Még nem tudok túl sokat mondani róla, próbáljuk megérteni” – fogalmazott Hamilton.

„De a biztonsággal nem volt semmilyen probléma, az FIA is leokézta a projektet. Számomra nagyon lelkesítő azt látni, hogy a csapatom továbbra is élen jár az innovációkban, ez pedig arra vezethető vissza, hogy mennyi nagyszerű elme dolgozik nálunk.”

A RaceFans.net megkeresésére az FIA képviselője megerősítette, hogy a Mercedes által hozzájuk eljuttatott adatok, információk alapján a felügyelőszervezet véleménye szerint a DAS nem szabálytalan.