A Circuit de Barcelona-Catalunyán csütörtökön, a 2020-as előszezoni tesztelés második napján is pályára gurultak a Forma-1-esek, akiket újra hűvös, de derült, száraz idő fogadott.

Érdekes módon továbbra sem történt egyetlen komolyabb incidens, lerobbanás, így megszakítás, piros zászló nélkül zajlott le a délelőtti négyórás „műszak”.

Az élen a Mercedes-másolattal köröző Racing Point-os Sergio Perez zárt, mögötte a renault-s Daniel Ricciardo, majd a Red Bull-os Alexander Albon következett.

A Renault tempója nem volt rossz, de a francia csapatnál azért nincs minden rendben, kétszer is hosszabb ideig szerelgették az autót, a megbízhatóságon még dolgozni kell – persze pont erre való teszt.

A Red Bullnál nem indult simán Albon napja, az első körök után kiderült, hogy a jobb vállánál valami nem volt rendben az üléssel-fülkével, így kicsit módosítani kellett rajta.

Bár a címvédő Lewis Hamilton csak a 7. lett a ferraris Charles Leclerc mögött, az angol és az autója volt a délelőtt főszereplője, miután egy belső kamerás felvételből kiderült, hogy a W11-esen a kormány előre-hátra mozgatásával valamilyen trükkös rendszerrel állítani lehet az első felfüggesztésen. A paddockot meglepetésként érte az elmés és valószínűleg szabályos újítás.

Ami a megtett távot illeti, Hamilton mindenkit messze megelőzött a maga 106 körével, de a Haas 84, az Alpha Tauri 74 és a Williams 70 köre is tisztességes teljesítmény négy óra alatt. Még a garázsban hosszabban veszteglő Ricciardo is összehozott 40 kört, továbbra is példátlanul produktív a tesztelés mindenki számára.

Ha minden jól megy, a Charles Leclerc kezei között tegnap és ma délelőtt is – mind a tempó, mind a megtett táv alapján – elég középszerűnek látszó Ferrarit délután átveszi a szerdára lebetegedett Sebastian Vettel – a német most először vezeti majd az SF1000-est.

F1: A Merci-másolat az élen, meghökkentő trükk az igazinál 1