Pénteken 18 órakor véget ért a barcelonai Forma-1-es tesztelés harmadik napja, amivel le is zárult az első előszezoni teszt.
Az élen Valtteri Bottas zárt a még a nap közepén C5-ös (leglágyabb) Pirellin futott tesztcsúcsával, mögötte a Mercedest délután átvevő csapattársa, Lewis Hamilton volt a második. A címvédő maga is próbálkozott gyors körrel, ám a délutánra feltámadó szél és az aszfalt alacsonyabb hőmérséklete megtréfálta, gyors körébe belehibázott a 13-as kanyarban, így jócskán elmaradt a finntől.
🤜🤛 @ValtteriBottas pic.twitter.com/nvH04uq1PD
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 21, 2020
A Mercedes látszólag így is jelentős előnyben van, bár a Red Bullnál – ahol Max Vestappen és Alexander Albon váltotta egymást – a három nap alatt egyszer sem kerültek elő a leglágyabb abroncsok, nem voltak valódi gyors köreik.
Ami a Ferrarit illeti, a szurkolók kezdhetnek egy kicsit aggódni, miután délelőtt Sebastian Vettel esetében adódott a teszt első valódi motorhibás leállása, majd a csapatfőnök, Mattia Binotto újságíróknak kijelentette, hogy az SF1000-es nem olyan gyors, mint a riválisok autója.
Ha megnézzük az eredményeket, a vörös autó csak a Haasnál és Williamsnél volt gyorsabb úgy, hogy a grove-iak a nap nagy részét szintén motorcserével töltötték, miután dél körül Nicholas Latifi alatt leállt az autó, délután pedig Kevin Magnussen dobta el a Haast egy defekt után – csütörtökön Romain Grosjean balesetezett, csak az amerikai csapatnál történt ilyen incidens a három nap alatt.
IMPACTO DE MAGNUSSEN HOY pic.twitter.com/cHZ2tTYFaf
— max w lefeld (@velocidad32) February 21, 2020
Vettel leállásán túl még háromszor került ma elő a megszakítást jelentő piros zászló: Latifi esete volt második, Magnussené a harmadik, majd később Daniel Ricciardót kérte az autó leállítására a csapat.
🚩 SESSION STOPPED 🚩
A spot of bother for Danny Ric as his R.S.20 suddenly loses power #F1Testing pic.twitter.com/4WWjzxpT1i
— Formula 1 (@F1) February 21, 2020
Latifinek és Magnussennek nagyjából elúszott a napja – a kanadai újoncnak a lehető legtöbbet kellene vezetnie -, Ricciardo egy rövid szerelés után folytatni tudta a munkát.
Az adatok átvizsgálása, az új alkatrészek legyártása és leszállítása után a tesztelés a jövő szerdán folytatódik a második, egyben utolsó háromnapos menettel.