Az egész paddock felbolydult, amikor csütörtökön Lewis Hamilton belső kamerás felvételein azt látták, hogy a Mercedes pilótája a kormánykerék előre-hátra mozgatásával menet közben állított az első felfüggesztésen, a kerekek dőlésszögén.
A bajnokcsapat technikai főnöke, James Allison elmondta, hogy az általuk DAS-nek (dual-axis steering – kettős tengelyű kormányzás) keresztelt újításról előzetesen egyeztettek a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA), az újítás szabályos.
Egyelőre nem tudni, mekkora előnyt jelent az innováció, és hogy mások is megpróbálkoznak-e hasonlóval, megéri-e erre erőforrásokat fordítani, az viszont biztosnak látszik, hogy 2021-ben már nem lehet majd alkalmazni a megoldást.
GIF of the Mercedes toe-out change made by pulling the steering wheel. Watch on repeat and be amazed!#F1 #F1Testing pic.twitter.com/zuLAvDtF4s
— Peke_Formula1 (@Peke_Formula1) February 20, 2020
Éles szeműek mára átnyálazták a 2021-es Forma-1-es műszaki szabályokat, a 10.5-ös pont alapján pedig egyértelmű, hogy a kormányzott kerék szögén kizárólag egyféle módon, a kormánykerék elforgatásával – tehát a húzásával-tolásával nem! – lehet változtatni.
Biztosat nem tudni, de valószínűnek látszik, hogy az FIA nem véletlenül vette be a fentieket az új szabályokba, logikus, hogy a Mercedestől kapott információk alapján igyekeztek elébe menni a dolognak.
Az adott évre szól szabályok nehézkes, teljes konszenzust kívánó változtatása miatt a Merci újítását idén legfeljebb biztonsági alapon kaszálhatná el az FIA, ám a tervek szerint a jövőre életbe lépő új rendszerben akár egyik versenyhétvégéről a másikra is lehetséges lesz a szabályok szellemének ellentmondó megoldásokat kezelni, betiltani.