A Circuit de Barcelona-Catalunyán pénteken is pályára léptek az F1-esek az első 2020-as előszezoni tesztelés harmadik, egyeben utolsó napján.

Megint tökéletes időjárás fogadta a mezőnyt, így azonnal meg is kezdődött a munka. A korábbi napokhoz képest problémásabb volt a péntek, délelőtt kétszer is előkerült a piros zászló.

Az elsőt a Ferrari hozta elő, az SF1000-esbe első ízben csak tegnap délután beülő Sebastian Vettel alatt ma alig másfél óra után adta meg magát az autó, a német motorhibával volt kénytelen leállni. Az olasz csapat erőforrást cserél a vörös járgányban, délután minden bizonnyal újra pályára léphet a négyszeres világbajnok.

A délelőtt későbbi részében a Williams is leállt, Nicholas Latifi alatt a célegyenesben kapcsolt le az autó, a kanadai újonc a bokszutca kijáratánál húzódott félre, az FW43-ast gyorsan eltávolították, nem volt nagy fennakadás.

A Williams félreállásával egy időben futotta meg a mostani nyomvonal eddigi leggyorsabb tesztkörét a mercedeses Valtteri Bottas, a finn a C4-es, azaz második leglágyabb Pirellin elképesztő 1:15,732-t produkált.

Bottas eredménye 1,3 másodperccel volt jobb a másodikként jegyzett renault-s Esteban Oconénál, a „rózsaszín Mercedest” (Racing Point) vezető Lance Stroll 1,6-ot kapott, a kör alig háromtizedre maradt el a barcelonai abszolút pályarekordtól.

A címvédő csapatnál nem szégyenlősködnek, nem ködösítenek, a tempó megvillantása mellett Bottas ma délelőtt már többször is bátran használta a csütörtökön „lebukott”, meghökkentő újítást, a DAS-t.

A körözés az ebédszünet után folytatódik Barcelonában.

F1: Lerobbant a Ferrari, tesztcsúcs a Mercedestől 1