A Mercedes tegnap óriási meglepetést okozott a paddockban, amikor a Forma-1-es tesztelés második napján a fedélzeti kamerás felvételeken az látszott, hogy Lewis Hamilton az egyenesekben maga felé húzza, majd a féktávokon visszatolja a kormánykereket, a mozgatás pedig valamilyen módon átállítja az első felfüggesztést.

A Mercedes által DAS-nek (dual-axis steering, kettős tengelyű kormányzás) keresztelt rendszerről a csütörtökön első idei tesztnapját, pontosabban délutánját töltő Sebastian Vettelt is megkérdezték, a Ferrari németje kétkedve beszélt a megoldásról:

„A Mercedes kormánya? Láttam, és abból, hogy használják, azt sejtem, hogy szabályos is. De szemre valószínűleg nem könnyű a használat a versenyző számára. Nem véletlenül kormánykerék és nem toló-húzó kerék. Majd meglátjuk. Az biztos, hogy újdonság ez mindannyiunknak.”

A kérdésre, hogy vajon a Ferrari is előállhat-e majd a maga hasonló rendszerével, Vettl így felelt:

„Nem tudom, mennyire lenne nehéz lemásolni, de szerintem nem olyan egyszerű. Nekem nagyon furcsának tűnik úgy használni, mintha le akarna jönni a kormánykerék. Szerintem okosabb, ha a versenyző rendesen fogja a kormányt.”

„Lehet, hogy alábecsülöm, de szerintem nem ez a győzelem kulcsa. A versenyképes autó sokkal több elemből áll össze. Az biztos, hogy újdonság, aztán majd meglátjuk, hogy mindenki elkezdi-e használni vagy sem, bár sosem könnyű az ilyesmit adoptálni.”

Ami Vettel saját, ferraris élményeit illeti, az első (fél) napja után így beszélt a 2020-as autóról:

„Sűrű délutánunk volt. Végigcsináltuk a programot, szóval az rendben volt. Az ember mindig szeretne még többet, de fő az, hogy megkaptuk a válaszokat a kérdéseinkre. Egyelőre minden rendben, de ebben a szakaszban még sokkal inkább a körök gyűjtéséről, a program teljesítéséről szól a dolog. Az autó működik, elégedettek vagyunk az eddigiekkel, aztán innen haladunk tovább” – magyarázta, hozzátéve, hogy teljesen majd csak Melbourne-ben tekerik fel a motort.