A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Forma-1 vezetésével és a helyi szervezőkkel közösen két héttel ezelőtt úgy döntött, hogy a koronavírus-járvány miatt határozatlan időre elnapolják az április 17-19-i hétvégére tervezett Kínai Nagydíjat.

Sanghaj kidőlése hézagot teremtett a versenynaptárban, az időpontra a múlt héten már bejelentkezett a San Marinó-i Nagydíj egykori helyszíne, Imola, a legfrissebb hírek szerint pedig a Ferrari tulajdonában lévő Mugello is örömmel fogadná az F1-et.

„Imola és Mugello komolyan pályázik. Szerintem nem lenne könnyű áprilisra Forma-1-es futamot szervezni olyan pályán, ahol a közelmúltban nem volt nagydíj, de az Olasz Autóklub mindenben segít, hogy megvalósuljon a dolog, ha a feltételek teljesülnek” – nyilatkozta az autóklub elnöke, Angelo Sticchi Damiani a Tuttomotoriweb.comnak.

Nagyon valószínűtlen, hogy bármi is legyen bármelyik olasz helyszín beugrásából, hiszen mostanra Olaszországban – még pontosabban Észak-Olaszországban, ahol mindkét pálya található – is feltűnt a koronavírus, a napokban már több település is karantén alá került, tulajdonképpen lassan ugyanaz lesz a helyzet, mint Kínában.

F1: Újabb jelentkező Kína helyére 1

Ha a koronavírus nem jelentene fenyegetést, akkor sem lenne sok realitása a pótlásnak, mutat rá a RaceFans.net veterán szakírója, Dieter Rencken, aki úgy tudja, az F1 vezetése ragaszkodik a Kínai Nagydíj későbbi megrendezéséhez, és amíg a pakliban van a sanghaji futam megtartása, senki nem kötelezné el magát egy új helyszín mellett, hiszen úgy az eredetileg is rekordhosszú, 22 futamos szezon 23 fordulósra hízna.

A legfrissebb forgatókönyv szerint a Kínai Nagydíjat az idény végére tennék, méghozzá úgy, hogy a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjat egy héttel későbbre, december 4-5-éra tolnák, Sanghaj pedig a felszabaduló november 27-29-ére kerülne.

F1: Újabb jelentkező Kína helyére 2

Ennek is több akadálya van ugyanakkor: a szezonzáróra jó előre repülőjegyet váltó, szállodát foglaló nézőkkel alaposan kiszúrnának, ráadásul az FIA szezonzáró gáláját is el kellene tolni, ugyanis az eredeti terv szerint pont az F1-es idényzáró utáni hétvégén következne, arról már nem is beszélve, hogy a csapatok sem ugrálnának azért, hogy még bőven decemberben is versenyezniük kelljen.