Miközben az egész sportvilág a koronavírus miatt pánikol, a Forma-1-ben már nagyban zajlanak a szokásos játszmák a csapatok között. A Mercedes például a szezonnyitó előtti utolsó pillanatban kényszerülhet változtatásra, miután a Red Bull az FIA-hoz fordult a címvédő szabálytalannak vélt hátsó fékhűtői miatt.
A Red Bull azt kifogásolta, hogy a Mercedes a hátsó fékhűtésénél egy, a szabályozott zóna fölötti járulékos légcsatornát is elrejtett (a magasra emelt futómű bekötésével trükköztek úgy, hogy sikerült fölül megtoldaniuk a fékhűtő csatornáját), ami extra hűtést biztosíthat a fékek és a felni, közvetett módon a gumik számára.
A Red Bull a megszokott módon rákérdezett a megoldás szabályosságára, amire az FIA elismerte, hogy a vonatkozó szabálypont megfogalmazása nem teljesen pontos. Ennek tisztázása érdekében még a szezonnyitó előtt új technikai direktívát adott ki a szövetség, ami bezárta ezt a kiskaput, lépéskényszerbe hozva a Mercedest.
De ez még csak a kezdet, a Red Bull ugyanis óvást is kilátásba helyezett Hamiltonék ellen, amennyiben a címvédő beveti Ausztráliában a DAS rendszert. Noha a kerékösszetartás menet közbeni módosítását lehetővé tévő kettős tengelyű kormányzást az FIA jóváhagyásával fejlesztette ki a Mercedes, a Red Bull továbbra is szabálytalannak véli a megoldást.
„Az álláspontunk egyértelmű, szerintünk a rendszer nem felel meg a szabályoknak” – mondta Helmut Marko, a Red Bull sportfőnöke. „Vagyis amennyiben a Mercedes használja Melbourne-ben, óvni fogunk.”
A felügyelőknek mozgalmas hétvégéjük lehet, a Renault a Racing Point autója miatt fontolgatja az óvást, amely a tavalyi Mercedes kiköpött másának tűnik.