A Forma-1-es paddockot sokkolta, amikor a februári barcelonai tesztelés második napján azt látták Lewis Hamilton belső kamerás felvételein, hogy a Mercedes pilótája menet közben a kormány húzásával-tolásával állított a felfüggesztésen.
A csapat által DAS-nak (dual axis steering – kettős tengelyű kormányzás) keresztelt megoldás lényege, hogy a pilóta a kormány előre-hátra mozgatásával állít a kerékszögeken, ami a gumik kezelését és az aerodinamikát is javíthatja.
A Mercedes a rendszer fejlesztése során konzultált a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA), tudomásuk szerint nem szabálytalan a DAS, ugyanakkor ez a szabályok értelmezésén is múlik, nem mindegy, hogy a kormány vagy a felfüggesztés irányából nézik a trükköt.
A Red Bull jelezte, hogy az Ausztrál Nagydíjon valószínűleg óvást nyújtanak be, ha a Mercedes használja a DAS-t, de a bajnokcsapatnál kijelentették, hogy nem hagyják magukat megfélemlíteni:
„A szezon csak most kezdődik, így teljesen észszerűtlen lenne lemondanunk bármilyen, akár legkisebb előnyről is a Red Bull-lal és a Ferrarival szemben. Ezért tehát az óvás fenyegetése ellenére is használni fogjuk a DAS-t” – mondta a német Auto Motor und Sportnak a címvédő csapat szóvivője.