Múlt péntekre lefújták a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a koronavírus-járvány miatt a Bahreini, a Vietnámi és a Kínai Nagydíjat elhalasztottál, és várhatóan elnapolás/törlés lesz a Holland, a Spanyol és a Monacói Nagydíj sorsa is, a 2020-as Forma-1-es idény így – jó esetben – valamikor nyáron kezdődhet.

A kényszerszünetnek a hátrányok mellett azért bizonyos előnye is lehet: az idei szezonkezdetre nem elég versenyképes autóval előálló csapatok dolgozhatnak az idei modell javításán – legalábbis addig, amíg a Nemzetközi Automobil Szövetség nem mond erről mást.

A Motorsport.com szerint a Barcelonában viszonylag lassú Ferrari például az erőforrás javítását tervezi a következő időszakra (elsősorban a gyújtás terén), igaz, egyelőre legfeljebb otthon, a tervezőasztalnál és a számítógépnél dolgozhatnak a mérnökök, hiszen a maranellói üzemet teljesen lezárták.

A Mercedes a téli tesztelésen nagy meglepetést okozott a kormány húzásával-tolásával kerékszöget állót rendszerével, a DAS-szel – a riválisok a szezonkezdetre nem tudták volna lemásolni a megoldást, de a következő két és fél hónap akár erre is jó lehet.

Érdekes lesz látni, ki milyen autóval áll majd elő, ha egyszer valóban elkezdődik az idény, mennyire hasonlít vagy mennyire tér el az első versenyhétvégén pályára küldött járgány a Barcelonában látottól.