A Renault 2016-ban, a korábbi, enstone-i csapat visszavásárlásával indította újra gyári Forma-1-es projektjét, ám az alakulat fejlődése jócskán elmaradt a várakozásoktól.

Tavaly óta kering a pletyka, hogy a Renault a kiszállást tervezi, a 2021-es – azóta 2022-re halasztott – szabályváltozások előtt búcsút intenek az F1-nek.

Sokan ennek igazolását látják abban is, hogy a McLaren a szabályhalasztás ellenére is végig akarja vinni a tavaly ősszel bejelentett motorszállító-váltását, a Renault erőforrásai helyett jövőre újra a Mercedesszel dolgoznak majd.

A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul a brit Autocarnak – még a globális koronavírus-járvány igazi berobbanása előtt – adott interjújában igyekezett cáfolni a kiszállási elméletet:

„Minden csapat nyomás alatt áll, de a Renault valamiért különösen kényelmetlen helyzetben van, úgy érzem, másoknál sokkal gyakrabban kell erre a kérdésre válaszolnom. Csak tudnám, miért! Ilyen vagy olyan formában 42 éve vagyunk itt az F1-ben.”

A Renault tagadja, hogy kiszáll az F1-ből 1

„Elfogadom, hogy nem voltunk mindig következetesek, és voltak a vezetést érintő bejelentések is, értem. De a tény az, hogy van két gyárunk, mostanra 1200 fővel dolgozunk, nagyon jól haladunk a munkával, nem is csak erre az évre, hanem a következőre is.”

„Persze az egész autóipar inog, de hogy nagyobb bajban vagyunk-e mondjuk a Daimlernél? Nem vagyok biztos benne. Az persze a mi dolgunk, hogy megszilárdítsuk a helyzetünket, elsősorban az eredményekkel. Ha jobban teljesítenénk, biztosan ritkábban kellene válaszolnom ilyen kérdésekre” – ismerte el.