A Forma-1 2020-as idényének első felét elvitte a globális koronavírus-járvány, a szezon maradékának lebonyolítása pedig egyelőre teljesen bizonytalan.
Az F1 vezetői, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a csapatok a két hete telekonferencián vitatták meg a lehetséges lépéseket, az akkor született döntéseket és más egyéb szabálymódosításokat jelentett be ma a felügyelőszervezet.
A Motorsport Világtanács mára szentesítette a 2021-re szánt műszaki szabályok bevezetésének 2022-re való halasztását, valamint azt, hogy a csapatok a jövő évben is az idei autót használják majd – pontosabban befagyasztják a túlélőcella és „egyéb elemek” fejlesztését. A Mercedes trükkös, kerékszöget állító kormányrendszere ugyanakkor jövőre már szabálytalan lesz.
A 2022-es autók aerodinamikai fejlesztése a 2020-as év végéig tilos lesz.
A naptár későbbi könnyebb módosítása érdekében március-áprilisra előhozott kötelező háromhetes gyárleállásokat kiterjesztették a motorgyártókra is, emellett lehetséges, hogy ki is terjesztik a kényszerszünetet.
Mivel egyelőre nem tudni, hány futamból is állhat az idei szezon, a szabadon felhasználható motorkomponensekre vonatkozó előírásokat is pontosították, részletezték.
Míg az eredetileg tervezett 22 forduló alatt pilótánként 3-3 új belső égésű motort (ICE), turbót (TC), hőenergia-visszanyerőt (MGU-H), mozgásienergia-visszanyerőt (MGU-K), valamint 2-2 energiatárolót (ES) és központi vezérlőelektronikai egységet (CE) használhattak volna büntetés nélkül, ha 15-nél kevesebb forduló lesz minden részegységből 2-2, ha 11-nél is kevesebb, az energiatárolókból és a vezérlőelektronikából csak 1-1 darab szerelhető be szabadon.
Az elmúlt években a szezonzárót követően rendezett kétnapos teszteket idénre egynaposra rövidítették, az utolsó versenyt követő 48 órában tartott teszten csak ifjoncok vezethetnek majd.
A Motorsport Világtanács a fentieken túl nagyobb mozgásteret adott a szezon közbeni szabálymódosításokra, mostantól az ilyen lépésekhez nem kell a csapatok teljes egyetértése, 60%-os jóváhagyással is rögtön változtathat az FIA az előírásokon.
Ez az intézkedés nem pusztán a riválisok által szabálytalannak vélt megoldások gyors kiiktatását teszi lehetővé, arra is jó, hogy a későbbiekben, az idény maradékának megszervezése rugalmasan haladhasson – a szabadedzésekre, a gumikra, a parc fermére és a rajtprocedúrákra vonatkozó szabályokat is lehet majd az igényeknek megfelelően formázni.
A Motorsport Világtanács felhatalmazta az FIA-elnök Jean Todtot, hogy a körülményeknek megfelelően saját hatáskörben, késlekedés nélkül dönthessen a szervezet alá tartozó bármelyik bajnokság versenyeinek elhalasztásáról, törléséről.