A koronavírus-járvány hírforgataga elvitte, de a 2020-as téli tesztelést követő két hét egyik fő Forma-1-es témája a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Ferrari titkos megállapodása volt.
Az FIA a barcelonai tesztelés záró perceiben tett közzé egy rövid közleményt, amelyben jelezték, hogy egy, csak a felek által ismert tartalmú megállapodással zárták le a Ferrari szabálytalannak vélt erőforrásának vizsgálatát.
A hét nem Ferrari-kötődésű rivális a Mercedes vezetésével összefogott, néhány nappal később nyílt levélben követeltek átláthatóságot és a részletek nyilvánosságra hozását, amire az FIA újabb közleményben reagált leszögezve, hogy bár nekik is gyanús volt a Ferrari-motor, nem tudtak egyértelmű bizonyítékot találni a szabálytalanságra, ezért a hosszúnak és költségesnek ígérkező jogi huzavonát elkerülendő éppen a Forma-1 érdekében döntöttek a titkos alku mellett.
A Mercedes aztán kihátrált az ügyből, a legfelsőbb szinten egyeztek meg a Ferrarival, hogy az F1 és a cégek imázsának védelme érdekében nem hajtják tovább az ügyet, de Red Bull továbbra sem engedte el a kérdést, tisztázta a BBC-nek adott friss interjújában a csapatfőnök, Christian Horner.
„Jelenleg ez az F1 másodlagos problémái közé tartozik” – utalt a koronavírus-járvány miatti leállásra, a naptárt illető bizonytalanságra és a várható gazdasági hatásokra. „Előbb szeretnénk az aktuális gondokat kezelni, aztán később újra elővesszük ezt is.”
„Kérdéseket intéztünk az FIA-hoz. Úgy gondolom, hogy amikor bizalmas megegyezés születik egy rivális autójának műszaki szabályossága kapcsán, akkor elkerülhetetlenek a kérdések. Meggyőződésem, hogy alkalmas időben el is beszélgetünk majd Jeannal (Todt, FIA-elnök), hogy kiderüljön miért is született ez a megállapodás és mi van benne” – ígérte Horner.