A globális koronavírus-járvány okozta krízisben máris számos lépést tett a Forma-1 a szezon későbbi lebonyolítása és a csapatok helyzetének könnyítése érdekében, egyebek mellett tavaszra hozták az augusztusi szünetet, a motorgyártókat is leállásra kötelezték, 2022-re halasztották az új, költséges fejlesztéseket kívánó műszaki szabályok bevezetését.

Míg a műszaki szabályok csak 2022-ben – sőt, talán csak 2023-ban – lépnek majd életbe, az évi 175 millió dolláros kiadási plafont már jövőre bevezetik. A járvány várható gazdasági hatásai miatt jókor jön a korlátozás, ám a kisebb csapatok úgy érzik, ebben a helyzetben jó lenne még jobban meghúzni a nadrágszíjat.

A német Auto Motor und Sport szerint az F1 vezetése, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a csapatok képviselői jövő hétfőn tartanak majd újabb telekonferenciát, melyen a kisebb alakulatok a kiadási plafon 100 millió dollárra való leszállításáért lobbiznak majd, a három nagy, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull azonban nem szeretne 150 millió alá menni.

Kemény alkudozás, a végén pedig valamiféle kompromisszum várható, ahogy egy másik témában is: a megbeszélésen tisztázzák majd, hogy a kasztni mellett milyen más 2020-as alkatrészek, elemek fejlesztésének befagyasztásával csökkenthetik tovább a csapatok kiadásait.

A kisebb csapatok természetesen ezen a téren is többet szeretnének: a motorok, a sebességváltók, a felfüggesztés, a hűtés – minden egyes terület érintetlenül hagyása százezreket hagyhat a kasszában, összességében akár 10 millió dollárt is lehet spórolni.