A riválisok tavaly azt gyanították, hogy a Ferrari szabálytalan módon ért el meglepően nagy motorteljesítményt, az olaszok erőforrását a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is vizsgálat alá vonta, ám végül idén február végén egy rövid közleményben az jelentette be a felügyelőszervezet, hogy az ügyet egy nem publikus tartalmú megegyezéssel zárták le a olasz csapattal.

A titkos alku nagy felháborodást keltett a riválisok körében, a Red Bull továbbra is válaszokat vár az FIA-tól.

Az FIA elnöke a héten két médiumnak is nyilatkozott a témában, a francia L’Equipe-nek így beszélt az ügyről:

„Az FIA-nak maroknyi mérnöke van, a csapatok több százzal dolgoznak. Az egyik első dolgom volt, hogy jeleztem a csapatoknak, hogy ha kétségeik vannak, tegyenek panaszt nálunk. A kétségek azután is megmaradtak, hogy a stábunk már hónapokon keresztül a Ferrarival dolgozott.”

„A Ferrari azonban nem ismerte el, hogy a szabályok szellemével ellentétben dolgoztak, nem-nem. Szóval ott volt a gyanúnk valami olyat illetően, amit a Ferrari nem ismert el – de most már nincs ok a gyanakvásra, hiszen betiltottuk, amit csinálhattak” – utalt a szabályok szigorítására.

F1: A Ferrari kérte a titkosítást 1

„Sajnos nem tudjuk bizonyítani, hogy mit csináltak. Mehettünk volna a bíróságra, de ki tudja, meddig tartott volna az ügy. Arra jutottunk, hogy nem szolgálja a sportág érdekeit az elnyúló pereskedés.”

Todt kiemelte, hogy a bizalmas tartalmú megegyezést „a Ferrari kérelmezte, ami jogukban állt”.

„Ami engem illet, én szerettem volna nyilvánosságra hozni” – állította az FIA-elnöksége előtt a schumacheri aranykorban a Ferrari csapatfőnökeként dolgozó francia.

Todt a Motorsport.comnak is azt magyarázta, hogy ő szerette volna nyilvánosságra hozni a vizsgálatot lezáró dokumentum tartalmát:

„Ha engem kérdeznek, én örömmel nyilvánosságra hoztam volna minden részletet, de a Ferrari ellenezte ezt. Szóval szankcionáltuk őket, de a szankció részleteiről nem beszélhetek. Azt is megtehettük volna, hogy semmit sem mondunk (az ügyről), de úgy éreztük, nem lett volna helyes, ha nem áruljuk el, hogy a Ferrari-ügyet megtárgyaltuk és szankcióra került sor.”