Bár az új autók bevezetését 2021-ről 2022-re halasztották, a McLarennél úgy döntöttek, ők nem halasztják el a jövő évre tervezett motorszállító-váltást, azaz ha törik, ha szakad, a Renault erőforrásai után a jövő évtől már újra a régi sikerpartner, a Mercedes termékét használják.
A Forma-1-es csapatok beleegyeztek, hogy a McLaren a motorcsere tekintetében felmentést kapjon a 2020-as kasztni befagyasztása alól, ám ez nem jelenti azt, hogy Wokingban szabadon „garázdálkodhatnak” a fejlesztésekkel, mondja a csapatfőnök, Andreas Seidl.
„Egyértelműen lesznek majd korlátai az új erőforrás lehető legjobb integrálásának. Megegyeztünk az FIA-val, hogy szigorúan felügyelik majd, hogy csakis a Mercedes-motor beépítéséhez elengedhetetlenül szükséges módosításokat hajtsuk végre. Tehát nagyon figyelnek majd arra, hogy a motor környékén semmilyen más területhez ne nyúlhassunk, amivel plusz teljesítményt szerezhetnénk” – magyarázta a német.
„Tökéletesen megértjük és elfogadjuk ezt, hiszen a teljes kép a legfontosabb, azaz az, hogy mindannyian támogassuk a fejlesztési moratóriumot, ugyanis ez biztosítja a maximális kiadáscsökkentést” – folytatta.
Egyelőre nem világos, mikor indulhat el és meddig tarthat a 2020-as világbajnokság, ám nem kizárt, hogy 2021 januárjára is jut még futam. Seidl szerint nem lesz gond, ha a szezon túlnyúlik a renault-s szerződés tartamán.
„Ha tényleg úgy alakul, hogy januárban is versenyezni fogunk, szerintem semmilyen probléma nem lesz a Renault tekintetében. Fontos leszögeznem, hogy nagyszerű a viszonyunk, idén is nyílt, transzparens a kapcsolatunk, szóval én nem számítok semmilyen problémára” – állította Seidl.