Christian Horner 2005-ben került be a Forma-1-be az addigi legfiatalabb csapatfőnökként, az egykori formaautó-pilóta pedig azóta is őrzi a pozícióját, a Red Bull-lal a sportág egyik legeredményesebb és leghosszabb vezetői karrierjét produkálta.
Az angol szakmai érdemei mára megkérdőjelezhetetlenek, így akár az sem lenne meglepő, ha mondjuk Maranellóba hívnák, ahol a technikai igazgatóból főnökké tett Mattia Binotto nem áll a helyzet magaslatán. De menne-e?
„Nem tudnék másik csapathoz belépni” – mondta az In The Pink podcastben. Bár a legtöbb versenyző legnagyobb álma, hogy vörösbe öltözhessen, Horner nem érez így: „Nekem nem ez az álmom. Ráadásul olaszul sem tudok.”
A 46 éves szakember azt mondja, másfél évtized után is nagyon jól érzi magát a Red Bullnál:
„Nagyon szeretek ezzel a csapattal dolgozni. Nagyszerű utat tettünk meg, és én a kezdetektől itt voltam. Szuper a gárdánk, élvezem a közös munkát.”
A Red Bull-stáb egyik ásza, a csapat sikereinek egyik kulcsfigurája a mérnökzseni Adrian Newey, akit 2006-ra maga Horner csábított át a McLarentől.
„Mindig is nagy rajongója voltam Adrian autóinak, végig figyeltem a karrierjét. Az ő autói kész remekművek voltak. A csapat filozófiája az volt, hogy a legjobb mérnököket kell megszereznünk, az én szememben pedig Adrian volt az. Tudtuk, hogy nem feltétlenül érzi jól magát a McLarennél, Newey megszerzésével viszont minket is komolyan vesznek majd” – mesélte.
A főnök nem tervezi, hogy még 15 évig irányítja a Red Bull Racinget, de egyelőre nem is unt bele a munkába:
„Nem gondolom, hogy további 15 évig itt leszek. A fő célom az, hogy újra győztessé tegyük a csapatot. Hiszem, hogy még sok sikert érhetünk el, továbbra is nagyon motivált vagyok.”