A globális koronavírus-járvány miatt a 2020-as Forma-1-es idény első fele összeomlott, és egyelőre nem is világos, mikor és hogyan kezdődhet el, hány futamból áll majd a világbajnokság.
A futamok hiánya többszörösen is gond, hiszen az F1 bevételeinek kétharmadát a rendezési és a televíziós közvetítési díjak adják, a csapatok között pedig nagyjából pont ezt a kétharmadot osztják aztán szét. A gyári hátterű alakulatok még csak-csak kihúzzák valahogy, de a pusztán a versenyzésért létező és abból élő csapatok puszta létét is fenyegeti a helyzet.
„Természetesen ki kell várnunk a megfelelő időt, amikor már biztonságos lesz. Az F1 hihetetlenül nehéz helyzetben van most. Nagyon sok időt töltöttünk megbeszélésekkel az elmúlt négy hétben, a csapatvezetők, az F1 és az FIA képviselői, igyekszünk mindent megtenni, hogy mindannyian túléljük ezt az évet” – mondta a Sky Sportsnak adott interjújában a Williams megbízott csapatfőnöke, Claire Williams.
„Ennek fontos része lenne, hogy újra versenyezhessünk, főleg egy olyan csapat esetében, mint a miénk. Mi az egyik utolsó valódi privát csapat vagyunk, nincs mögöttünk olyan támogatás, mint a mezőny többségénél. Számunkra abszolút kritikus, hogy versenyezhessünk idén. Persze, ahogy mondtam, csakis akkor, ha biztonságos. Nagyon reméljük, hogy visszatérhetünk a pályára még idén, ha igen, onnan mi is rendben leszünk.”
„Mennünk kell, amikor biztonságos lesz, de mindenképp mennünk kell. Minden csapat számára nagyon fontos a bajnokságban elért helyezés és az azután járó pénzdíj, nem is tudjuk, mihez kezdjünk, ha egyáltalán nem lesznek futamok idén” – magyarázta.
„Persze csakis akkor, ha biztonságos. Júliusi kezdésről hallottam, ha júliusban nekivágunk, a Williams biztosan ott lesz!”
A Forma-1-ben jövőre életbe lép a 175 millió dolláros éves kiadási plafon, ami végül valószínűleg még alacsonyabb is lesz, erről most folynak az egyeztetések. Williams szerint kár, hogy nem előbb jött a reform.
„Úgy gondolom, hogy ha mondjuk két évvel ezelőtt jött volna ez a szabály, nem kellene úgy aggódnunk, mint most tesszük. De örök optimistaként bízom benne, hogy túléljük ezt. Szerintem a Forma-1 most egy lehetőséget kapott, miután kiderült, hogy a működés jelenlegi modellje nem fenntartható. Fontos, hogy mindent megtegyünk a csapatok és a sportág túléléséért, hogyha ne adj isten újra hasonló helyzet adódik, ne kelljen úgy kapkodnunk, mint most.”