A Forma-1 jogtulajdonosa, az amerikai Liberty Media a szintén általa birtokolt rendezvényszervező Live Nationban bírt 33%-os részvénycsomagját az ugyancsak hozzá tartozó SiriusXM rádióhoz helyezte át, az ügyletben 1,4 milliárd dollárt szabadított fel, amit az F1 kezelésére szánnak.

A koronavírus-járvány a sportág pénzügyileg megrendült, a hiányzó versenyrendezési díjak és szponzori bevételek a céget és a csapatokat is nehéz helyzetbe hozzák – néhány alakulatot már előleggel is segített a Liberty.

„Nem szeretnénk butaságokra elszórni a pénzt, de igyekszünk egyenesben tartani a magunk és a partnereink, a jelentős kiadásokkal szembesülő csapatok üzleteit. Egyes csapatoknak máris előlegeket utaltunk. Vannak esetek, ahol később újra megtehetjük ezt. Emellett még más intézkedésekkel is segíthetjük majd a csapatokat” – mondta egy befektetői beszámoló során a Liberty vezérigazgatója, Greg Maffei csütörtökön.

„De semmiképp sem pénzügyi terüljasztalkámról van szó, mindössze szeretnénk biztosítani a csapatok pénzügyi likviditását, hiszen rájuk is szükség van ahhoz, hogy 2020-ban, 2021-ben és azon túl is sikeresen versenyezhessünk” – tette hozzá.

F1: Előleget kaptak a csapatok 1

Greg Maffei

Maffei nem árulta el, mely csapatok kaptak pénzt, de igen valószínű, hogy köztük volt a Williams, a Haas és az Alfa Romeo.

A cégvezér hangsúlyozta, hogy a járványhelyzet miatt egyelőre lehetetlen normálisan tervezni a 2020-as idényt, de Chase Carey-ék mindent megtesznek, hogy amint lehetségessé válik, elinduljon a versenyzés.

Ennek egyik feltétele lehet a zárt pályás futamok rendezése, ami újabb komoly veszteségekkel jár majd a Liberty számára, hiszen a jegyeladásokból származó bevételek híján a pályák nem tudnak majd rendezési díjat fizetni, akár az is előfordulhat, hogy maga az F1 fizet majd a versenyhelyszíneknek, hogy tető alá lehessen hozni a futamot. Nem lesz választásuk, ugyanis ha nem tartanak legalább 15 nagydíjat, akkor a tévés közvetítési szerződések is borulhatnak, ami újabb komoly veszteségekkel járhat.

Kövess minket a Facebook-on!