Lassan kezd formálódni a 2020-as Forma-1-es szezon, nagyon úgy tűnik, hogy az idény júliusban, Európában indul majd nézők nélküli, zárt kapus futamokkal.
Az augusztus eleji Forma-1-es Magyar Nagydíj sorsáról, kilátásairól a Sport1 televízió kérdezte a Hungaroring Sport Zrt. elnökét, Gyulay Zsoltot.
„Az éves bevételünk egy nagyon nagy és egy kisebb részből áll. A nagy rész a Forma-1-es jegyeladás. Ebből rendezzük meg a futamot, ebből tartjuk fenn a pályát, ebből van a karbantartás, esetleges kisebb fejlesztések” – mondta, hozzátéve, hogy a bevételek kb. 25%-a pedig egyéb rendezvényekből, pályahasznosításból származik, de a jelen állás szerint mindkét rész kidőlt.
„A Forma-1-es jegyeladásokkal időarányosan nagyon jól álltunk januárban-februárban, közelítettük a tavalyi év csúcseladásait, de azóta megállt a jegyértékesítés, és elég nagy sansz van arra, hogy az eladott jegyek árát vissza kell fizetni, mert nem nagyon tudjuk elképzelni, hogy augusztus elsején-másodikán tudunk nézőket fogadni.”
Úgy fest, hogy a Magyar Nagydíj is a zárt kapus futamok között lesz, ha elindul a szezon.
„A kormány, az operatív törzs dönti el, hogy milyen nagy rendezvényeket lehet tartani. Folyamatos kapcsolatban vagyunk a szervekkel, illetve a jogtulajdonos Libertyvel, a FOM-mal. Nekünk meg kell mondanunk, hogy az ország fogadóképes-e egy ilyen rendezvényre.”
„Úgy néz ki, Ausztriában kezdődik az idény, aztán Silverstone-ban folytatódik. Mi hozzájuk csatlakozva jeleztük a Libertynek, hogy partnerek vagyunk mindenben, mi is szeretnénk futamot rendezni, ha a körülmények engedik. Az osztrákok kidolgoztak egy szisztémát, amivel meg lehet tartani a futamot: vagy két hétig karanténba vonul az összes csapat, vagy mindenki hoz negatív tesztet, és izolált körülmények között, limitált számú emberrel. Úgy fog ez kinézni, mint egy teszt, nézők nélkül, sajtóközpont nélkül, de televíziós produkcióval.”
A kérdésre, hogy a szükséges egészségügyi óvintézkedések mennyivel emelik meg a költségeket, Gyulay azt mondta, azok valóban pluszkiadást jelentenek, de a zárt kapus rendezés miatt sok más költség – biztosítás, forgalomterelés – kiesik, viszont jegybevétel sem lesz, ugyanakkor a kifizetendő rendezési díj is újratárgyalható lehet.