A Forma-1 vezetésének tervei szerint július első hétvégéjén, az ausztriai Red Bull Ringen indulhatna el a 2020-as idény, majd a sógoroktól Angliába utazna a mezőny, hogy Silverstone-ban versenyezzenek.

Komoly logisztikai problémát jelenthet azonban, hogy az Egyesült Királyságban a kormányzat tervei szerint a koronavírus elleni védekezés keretében május végétől kötelező 14 napos beutazási karantént vezetnek majd be, ha az júliusban is él még, egyszerűen lehetetlen lesz megfelelő ütemben tető alá hozni a versenyt.

Frissítés

Délutánra kiderültek a brit járványellenes csomag részletei is, amelyek bizakodásra adnak okot az F1-et illetően, ugyanis „kulturális és sporteseményeket” zárt kapuk mögött lehet majd rendezni, a beutazási karanténszabályok pedig tartalmaznak majd kivételeket.

Az idei első versenyhétvégékre egyébként az F1 is különleges intézkedésekkel készül, a futamokat nézők nélkül, zárt kapuk mögött tartják majd, a csapatok a lehető legkisebb stábbal utaznak a helyszínekre, ahol pedig kétnaponta tesztelik majd őket.

Szakértők szerint ugyanakkor a fentiek sem jelentenek teljes biztonságot, írja a brit Independent.

„A jelenlegi tesztek nem elég érzékenyek ahhoz, hogy a fertőzés utáni néhány napban jelezzék azt. Az emberek többségénél 3-5 nap után mutatható ki a vírus, így öt napon belüli három tesztelés alapján lehetne csak kijelenteni, hogy az emberek nem fertőzöttek. Tetejébe az összes érintettet el kellene különíteni a tesztelés és a rendezvény idejére” – idézte a Kenti Egyetem virológusát, Dr. Jeremy Rossmant a lap.

Az eljárást természetesen minden egyes versenyhétvége előtt végig kellene vinni, de még így is maradna kockázat.

„Még ilyen szigorú tesztelési protokoll mellett is átcsúszhatna egy hosszabb lappangási idejű fertőzött, ugyanis beszámolók szerint egyeseknél kéthetes inkubáció is előfordulhat. A tesztelésen átcsúszó egyetlen fertőzött is számos embernek adhatná tovább a vírust, főleg egy többnapos rendezvény esetén. Szerintem lehetetlen kizárni a fertőzésveszélyt, de komoly erőfeszítésekkel lehetséges a kockázat minimalizálása” – folytatta a szakember.

F1: Karantén csinálja ki a Brit Nagydíjat? 2

Rossman ezek közé sorolta az olyan, mára bevett dolgokat, mint a rendszeres kézmosás, a maszkok viselése, az arc érintésének elkerülése, de azt is szükségesnek látná, hogy az F1-ben dolgozók a hazatérés után kéthetes önkéntes karanténba vonuljanak otthon, ami megint csak nehezen megoldható, ha a Forma-1 júliustól decemberig 18 futamot akar lepörgetni.

„A legproblémásabb a rendezvény nemzetközi jellege. Szerintem a kockázatokat lehetetlen kiiktatni. A nézők kizárása jó lépés, de a résztvevők nagy száma, a nemzetközi utazás miatt nagyon is valós lehetőség, hogy újabb hullámok indulhatnak el” – summázott Rossman.

Kövess minket a Facebook-on!