A Forma-1 vezetése az elmúlt időszakban úgy tervezett, hogy júliusban indítja el a 2020-as idényt, előbb Ausztriában, a Red Bull Ringen tartanak két futamot zárt kapuk mögött, majd visszatérnek Nagy-Britanniába, hogy Silverstone-ban is megtegyék ugyanezt.
A múlt héten aztán felröppent, hogy az angol pálya fejesei észszerűtlen pénzügyi követelésekkel álltak elő, ám végül ezt is sikerült valahogy letárgyalni, csütörtökön már bejelentették, hogy megszületett a megegyezés.
Most viszont itt az újabb akadály: bár az F1 vezetése úgy számolt, hogy az Egyesült Királyságban június 1-jétől életbe lépő járványügyi korlátozások – többek között a beutazók 14 napos kötelező elkülönítése – alól a száguldó cirkusz és egyéb nagy sportesemények is felmentést kapnak, egyre inkább úgy tűnik, hogy a kormányzat nem lesz rugalmas, kizárólag a létfontosságú árut szállító sofőrök és a diplomaták mentesülhetnek.
„A 14 napos karantén lehetetlenné tenné a Brit Nagydíj idei megrendezését. Ennek szó szerint több tízezer, az F1-hez kapcsolódó állásra lenne hatása. Ha az élsportokat újra szeretnénk a tévében látni, akkor kivételeket kell tenni” – mondta az F1 szóvivője a GPFans.comnak.
A brit kormány egyébként háromhetente vizsgálja majd felül a júniusban életbe lépő korlátozásokat, így még nem kizárt a silverstone-i rendezés, ám a Motorsport.com úgy tudja, az eredeti 2020-as naptárból kimaradt Német Nagydíj otthona, Hockenheim kész a beugrásra, ráadásul rugalmasak az időpontot illetően, így az F1 számára ez lehet az alternatíva.
A Motorsport hozzáteszi, hogy figyelmeztető jel lehet Silverstone esete, mert ha a tízből hét Forma-1-es csapatnak otthont adó, így nemzetgazdasági szempontból is érdekelt Egyesült Királyságban ilyen nehéz – vagy lehetetlen – tető alá hozni a versenyrendezést, akkor egyes, az állami szerepvállalást teljesen nélkülöző helyszínek esetében még rosszabb lesz a helyzet, a remélt menetrend végigvitele kész csoda lesz.