A mexikói Sergio Perez 2011-ben mutatkozott be a Forma-1-ben a Saubernél, és azonnal felhívta magára a figyelmet azzal, hogy egykiállásos stratégiával a 7. helyen ért célba – később egy műszaki szabálytalanság miatt a csapat mindkét versenyzőjét kizárták, de ez nem vont le semmit a debütáló versenyszereplés értékéből.
Perez az azóta eltelt években a középmezőny egyik ászává vált, számos erénye közül legfőbb erősségének a gumikezelése számít, csapata, a Racing Point technikai igazgatója szerint egyenesen a mezőny egyik legjobbja ebben.
„Borzasztóan alulértékelt. Szerintem most jár a karrierje csúcsán, semmi sem hozza zavarba” – mondta Andy Green, a Forma-1 hivatalos podcastje, a Beyond the Grid legfrissebb epizódjában a mexikói veteránról.
„Mindig is nagyszerű visszajelzéseket adott, szerintem az egyik legjobb, ami az autó vezetését és a visszajelzéseket illeti, csodás a mentális kapacitása. A gumikezelésben a top3-ban van a mezőnyben, Egyszerűen érzi, hogyan viselkedik a gumi a kanyarban, mit kíván, mit tud kihozni belőle. Gázadásnál, kanyarkijáratnál kivételesen képes kezelni a gázt, szinte beépített kipörgésgátlója van” – méltatta a szakember.
Végig középmezőnybeli autókban ült, de így is 8 dobogós helyezést szerzett
Perez az időmérőkön nem teljesít olyan kiemelkedően – azért ott sem rossz –, mint a versenyeken, Green szerint ennek is megvan a magyarázata.
„Ő is tudja, hogy a szombat délután, a kvalifikáció a gyengébb oldala. Én úgy gondolom, hogy ez abból fakad, hogy jobban szereti vasárnapra, a futamra beállítani az autót, és néha ez nem ugyanaz a beállítás, mint amivel szombaton a leggyorsabbnak lehet lenni.”
„De ő ragaszkodik ehhez, azt mondja, így akarom, és újra és újra igaza is lesz. Időnként túlzásba esik, és akkor egy gyenge szombatot egy gyenge vasárnap is követ, de nagyon ritka ez.”