A Forma-1 a héten kiadta a koronavírus-járvány miatt újratervezett 2020-as versenynaptára első, európai felét, július elejétől hat helyszínen nyolc futamot rendeznek majd tíz hét alatt.
A mostani menetrend a szeptember 6-i monzai Olasz Nagydíjjal zárul, de a német Auto Motor und Sport úgy tudja, benne van a pakliban, hogy további futamok lesznek még Európában, két olasz helyszín, Imola és Mugello, valamint a németországi Hockenheim is képben van.
Bár nem valószínű, hogy Monza után még két olaszországi versenyt tartanának, egy beleférhet, Németország esélyei pedig igen jók.
Szintén a lehetőségek között van, hogy az orosz helyszínen, Szocsiban Ausztriához és Silverstone-hoz hasonlóan dupla hétvégét tartsanak.
És hogy miért van szükség az európai „spájzolásra”? Azért, írja a lap, mert komoly bajnok lehetnek a naptár második felével.
A „tengerentúli” utcai futamok, azaz Baku, Szingapúr, valamint a vadonatúj hanoi futam a nagyvárosok szívében nem igazán rendezhető meg nézők nélkül, míg Japánban egyszerűen jövő márciusig komoly beutazási korlátozások lesznek érvényben.
Szintén komoly gondok lehetnek Amerikában: az USA mellett Mexikóban és Brazíliában még igen súlyos problémát jelent a koronavírus-járvány, márpedig mindkét pálya egy-egy metropolisz területén fekszik, és bár az austini Circuit of the Americas ilyen szempontból jól áll, elkülönül a várostól, ott maga a pálya küszködik súlyos pénzügyi problémákkal – az IndyCar már le is fújta a maga texasi futamát. Alternatíva lehet a legendás indianapolisi pálya.
Az Auto Motor und Sport szerint az európai futamok mellett a két közel-keleti állomás tűnik még biztosnak, a tavaszról halasztott Bahreinben, valamint a szezonzárónak otthont adó Abu-Dzabiban is problémamentes lehet a rendezés.