Kimi Räikkönen 2001-ben mutatkozott be a Forma-1-ben a Saubernél, majd 2002-2006 között a McLarennél vált a sportág egyik fiatal sztárjává, hogy aztán Michael Schumacher utódjaként, 2007-ben a Ferrarival világbajnoki címet is nyerjen. A finn 2009 végén távozott az olasz csapattól és az F1-ből is, de 2012-ben a Lotus színeiben visszatért, 2014-től pedig újabb öt szezont húzott le a Ferrarinál. Tavalyra visszatért az immár Alfa Romeóként működő Sauberhez, szerződése idén fut ki.

A 40 éves, kétszeres apuka alapvetően ma is ugyanúgy élvezi a vezetést, versenyzést, mint egykor, de az F1 jelentette egyéb kötelezettségeket – utazás, távollét, szponzori és médiamegjelenések – a háta közepére sem kívánja. Maga is elismeri, hogy akár az utolsó szezonja is lehet az idei.

„Ha idén is élvezem, maradok, ha nem, kiszállok. A versenyzést imádom, a többit, az interjúkat meg ezeket nem, de a kerék-kerék elleni csatákért odavagyok. Ez hiányzott nekem a raliban, ezért is jöttem vissza” – idézte a Jégembernek becézett pilótát az Infobae.

A szezonkezdet ugyan megcsúszott, és idén kevesebb futam is lesz, mint eredetileg tervezték, de ha Räikkönen végigviszi az évet, Rubens Barrichello rekordját megdöntve ő válik az F1 történetének legtapasztaltabb pilótájává.

„Ez nem nagyon izgat. Nem okoz örömet. Szerintem sok dologra sokkal inkább fogok emlékezni a karrieremből, mint arra, hány futamon vezettem” – mondta erre.

És hogy mi lesz, miután végleg búcsút int az F1-nek?

„Szerintem nem fog hiányozni. Vannak jó emberek az F1-ben, akikkel utána is tartom majd a kapcsolatot, de ennyi. Sok évet eltöltöttem itt, ha egyszer úgy döntök, vége, akkor biztosan találok majd mást, ami leköt.”

Kövess minket a Facebook-on!