Ahogy korábban a Mercedesnél is elmondták, a téli teszteken bevetett autók fejlesztését a csapatok valamikor decemberben zárják le, így hiába állt le teljesen a Forma-1 március végétől, április elejétől június elejéig, a kényszerszünet előtt még jelentős munkát végeztek az alakulatok.
A Renault-nál is ez volt a helyzet, a francia csapat egészen más autóval megy majd a jövő hétvégi szezonnyitóra, mint amilyet Esteban Oconék február végén vezettek Barcelonában.
„Természetesen nagyon sok munka zajlott, mielőtt bezártak a gyárak. Az autó nagyon más lesz, mint amivel Ausztráliába érkeztünk, ami persze őrület is, hiszen jó néhány fejlesztést sosem próbáltunk ki pályán” – mondta a francia pilóta a szezon-újraindító sajtótájékoztatón.
„De izgalmas is ez, pénteken brutális adatgyűjtés vár ránk, hogy kiderüljön, miben fejlődtünk, milyen az egész csomag. És persze még a ritmust is újra fel kell majd venni a 2020-as autóval. Nagyon más lesz, de alig várom!” – folytatta.
„Jönnek a fejlesztések” – erősítette meg a csapatfőnök Cyril Abiteboul. „Hatalmas erőfeszítést végzett a gyártási részleg, hogy – az eredeti számozás szerinti – harmadik, ötödik és hatodik futamra, azaz Vietnámra, Hollandiára és Spanyolországra szánt fejlesztések ott lehessenek az autónkon Ausztriában. Az említett futamok elmaradtak, de a tervezett teljesítményjavulás ott lesz Spielbergben.”
Abiteboul ugyanakkor hangsúlyozta, hogy nagyon óvatosan állnak a szezonnyitóhoz, egyelőre nem látják tisztán, mennyire versenyképes az idei modell, sok kérdésre várnak választ a Red Bull Ring-i hétvégé(k)től.