Míg a Mercedes, a Red Bull és a Renault alaposan frissített autóval vág neki a szezonnyitó Osztrák Nagydíjnak, a Ferrari a hosszú kényszerszünet után nem rögtön veti be az újításait.
A csapatfőnök, Mattia Binotto elismerte, hogy a téli teszteken használt, nem valami versenyképes modell teljes revízióra szorult, de a Red Bull Ring helyett csak nálunk, a Hungaroringen érkezik a javítócsomag.
„Ezen a hétvégén a barcelonai tesztelés vége felé látott konfigurációban szerepel majd az autónk. Ez persze nem jelenti azt, hogy csak malmoztunk a rendelkezésre álló, a járvány miatt az FIA által előírt kötelező leálláson kívül maradt igen rövid öt és fél hétben” – kezdte az olasz.
„Az az igazság, hogy a tesztelés eredményei a fejlesztési irányunk jelentős módosításához vezettek, főképp aerodinamikai téren. Először rá kellett jönnünk, miért nem a várt eredményeket láttuk a pályán, és hogy mennyire kell újrakalibrálnunk a programunkat. Kontraproduktív lett volna az eredeti irányban tovább haladni, hiszen nem érhettük volna el a céljainkat, ezért úgy döntöttünk, hogy egy teljesen új programot indítunk, amiről viszont tudtuk, hogy nem leszünk kész minden részével az első futamra. A cél az, hogy a harmadik versenyen, a Hungaroringen vessük be a fejlesztéseket.”
Ami az ausztriai kilátásokat illeti, Binotto így beszélt:
„Tudjuk, hogy pillanatnyilag nem a miénk a leggyorsabb csomag. Már Melbourne előtt is tudtuk ezt, és ez nem változott. Ezzel együtt a spielbergi pálya egészen más jellegű, mint a barcelonai, és a hőmérséklet is jóval magasabb lesz, mint februárban.”
„Ausztriában igyekeznünk kell a maximumot kihozni minden adódó lehetőségből, aztán Magyarországon jön az új csomag, és majd meglátjuk, azzal hogy állunk a többiekhez képest.”
„Jósolni egy ilyen furcsa szezon kezdete előtt még a szokásosnál is értelmetlenebb lenne. A pénteki edzések után már láthatunk valamit az erőviszonyokról, de igazán csak a szombati időmérő után lesz tisztább a kép. De még aztán is ott lesz a szezonnyitó jelentette plusz bizonytalanság a megbízhatóság és a gumik versenytávos viselkedését illetően.”
„Igyekeznünk kell mindent tökéletesen csinálni mind a felkészülés, mind a végrehajtás terén. A cél? Ahogy mindig, most is az lesz, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzük.”