Három és fél hónappal az eredetileg szezonnyitónak szánt Ausztrál Nagydíj utolsó pillanatban történt lefújása után Ausztriában, a spielbergi Red Bull Ringen pénteken elindult a 2020-as Forma-1-es világbajnokság az Osztrák Nagydíj első szabadedzésével.

A július eleji időponthoz képest hűvös (18 Celsius-fokos levegő- és huszon-egynéhány fokos aszfalthőmérséklet), szürke időben zajlott az idény első gyakorlása, foltokban nedves pályán, ráadásul középtájon egy kicsit szemerkélt is az eső.

Elsőként a McLaren párosa gurult ki a bokszutcából Carlos Sainz vezetésével, de senki sem húzta sokáig, fontos volt a minél több kör, kilométer az autók ellenőrzéséhez, a friss fejlesztésekről való adatgyűjtéshez.

Ami az eredményeket illeti, a Mercedesnél a forma változott, a tartalom viszont maradt a régi, azaz az immár ezüst helyett antirasszista feketében köröző autóval Lewis Hamilton lett a leggyorsabb, mögötte csapattársa, Valtteri Bottas végzett bő háromtizedes hátránnyal.

A harmadik időt a Red Bull Ringen az elmúlt két évben győző Max Verstappen hozta. A holland talán végezhetett volna a mercisekhez közelebb is, ám rögtön az első gyors körének elején hibázott, egy kicsit megradírozta a lágy Pirelliket.

A Red Bull mögött két autó is kis lemaradással zárt, de egyik sem volt vörös: a McLaren és a Racing Point hozta a 4-6. helyet Sainzcal, Sergio Perezzel és Lando Norrisszal, a hazai csapat másik versenyzőjét, Alexander Albont csak a 7. helyen rangsorolták.

A thai-brit ifjonc persze így is sokkal jobban zárt, mint a Ferrari pilótái – az érdemi frissítések nélküli SF1000-es a várakozásoknak megfelelően nem volt igazán versenyképes, Charles Leclerc épp csak becsúszott vele a top10-be, Sebastian Vettel a 12. idővel zárta az év első edzését.

A Scuderia monacói versenyzőjét a renault-s Daniel Ricciardo és a haasos Kevin Magnussen is megelőzte.

Azért nem volt a délelőtt fenékig tejfel a Haasnál, a másik autó az edzés túlnyomó részében a garázsban vesztegelt, miután alig pár kört követően Romain Grosjean jelezte, hogy beesett a fékpedálja. A távolságtartási szabályok miatt minden szerelés lassabban megy, mint korábban, így az egyszerűbb hibák kijavítása is tetemes időt kíván.

A francia lett az utolsó, de a Williams pilótái nem csak őt előzték meg, a szponzorváltás miatt szintén átfestett FW43-ast vezető George Russell és az újonc Nicholas Latifi az Alpha Tauri-s Danyiil Kvjatnál is gyorsabb volt.

Komoly incidens nem történt, Verstappen már említett első kanyaros megpördülése mellett az egyik Renault-ról leesett elem eltávolítása miatt rendeltek el virtuális biztonsági autós szakaszt, egyszer pedig Pierre Gasly pördült meg a célegyenes-ráfordítóban Russell előtt, de az angol el tudta kerülni az ütközést.

Az idők természetesen nagyon keveset jelentenek, de a hétvége előrehaladtával egyre tisztábbá válik majd az erősorrend – a második szabadedzés 15 órakor kezdődik.

 

F1: Hamilton az élen, a Ferrari sehol 1