A februári Forma-1-es tesztek utolsó perceiben „robbant a bomba”, miszerint a Ferrari motorjaival nem volt minden rendben 2019-ben. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által kiadott közlemény igencsak sejtelmesen fogalmazott az olaszok szabálytalanságát illetően, a nem maranellói erőforrásokat használó istállók azonnal a részletek nyilvánosságra hozatalát követelték.
A holtszezonban a Ferrari-FIA-botrány kissé feledésbe merült, de a szezonnyitó Osztrák Nagydíj helyszínén ismét napirendre került a kérdés több más témával együtt. A két legnagyobb rivális, a Red Bull és a Mercedes átláthatóságot kérnek a vörösöktől, ám ők nem szeretnék kiteregetni a titkaikat.
„Feltettük a kérdéseinket az FIA-nak, akik nyilvánosságra hoznák a dokumentum tartalmát, ám ehhez a másik fél hozzájárulására is szükség van” – árulta el Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Így azonban csak sejtéseink lehetnek arról, milyen privát alkut kötöttek. A legjobb az lenne, ha mindannyian egy asztalhoz ülnénk, és mindenki láthatná, mit tartalmaz az egyezmény. Remek lenne, ha a Ferrari is hajlana erre.”
A Mercedes-főnök Toto Wolff is egyetért kollégájával. „Az átláthatóság rendkívül fontos napjainkban, ahogyan a jó irányítás is” – utalt az FIA szerepére az osztrák szakember. Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója is tudni szeretné, mit tartalmaz a különalku, ám ő kevésbé bizakodó. „Jó lenne a helyzetet megismerni, de nem úgy tűnik, hogy erre sor kerülne a közeljövőben.”
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke azonban nem tűnik együttműködőnek. „A válaszunk egyértelmű. Először is, nem szegtünk szabályt, máskülönben kizártak volna bennünket. Azért nem szeretnénk nyilvánosságra hozni ezt, mert a szellemi tulajdonunkról, a projektjeinkről, az erőforrásunkról van szó. Szerintem senki nem örülne annak a paddockban, ha közzé kellene tennie a terveit” – válaszolta az olasz a riválisoknak.