Habár a favoritnak kikiáltott Lewis Hamilton helyett Valtteri Bottas szerezte meg a pole-t a Forma-1-es Osztrák Nagydíjra – ráadásul a világbajnoki címvédő akár még büntetést is kaphat –, eddig minden jel arra mutat, hogy idén a Mercedes lehet az úr a Red Bull Ringen, azok után, hogy az előző két évben Max Verstappen nyert.

A holland ezúttal is ott van a feketére festett ezüst nyilak mögött, az esélyeket pedig az alternatív gumitaktika egyenlítheti ki a két csapat szerint.

„Valamit másképp akartunk csinálni stratégiailag, mint a Mercedes” – indokolta a döntést Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

Hozzátette, a stratégák kiszámolták, hogy 1:04.1-es idővel is továbbjuthat a Q2-ből Verstappen – s mint kiderült, a számítások helyesnek bizonyultak, ugyanis a hullámvölgybe került Ferrarival Sebastian Vettel úgy esett ki a 11. helyen, hogy 1:04.206-os kört futott. Igaz, a nyolcszoros futamgyőztes is biztosra ment: kereken 1:04.000-ás idővel biztosította be Q3-as szereplését.

„Talán a hosszabb etapokon egy kicsit megkeveredhetnek a kártyák” – világított rá a választott stratégia logikai hátterére.

F1: Még legyőzhető a Mercedes Ausztriában 3

Vajon Verstappen meg tudja állítani az ezüst fekete uralmat a Red Bull hazai pályáján?

Az időmérő után Verstappen is utalt arra, hogy az alternatív gumitaktika mellett a melegebb időjárás is a Red Bull malmára hajthatja a vizet. A 22 éves pilóta mellett a Mercedesnél is gondoltak erre.

„Tudtuk, hogy erős autóval rendelkezzünk” – kezdte a Mercedes 1-2-vel végződő kvalifikációval kapcsolatos gondolatait a brackley-i gárdát irányító Toto Wolff. „Az is jó jel a szezon szempontjából, hogy ilyen jól kezdtünk, pedig már önmagában az is örvendetes, hogy újra itt lehetünk. Valtteri meg jó munkát végzett, egyértelműen fekszik neki ez a pálya.”

„Ugyanakkor nem tudjuk, hogy készül-e bármiféle meglepetéssel a Red Bull, mindenesetre mi mindig éberek vagyunk.”

„Kockáztatnak azzal, hogy más stratégiát választottak, de mindezt annak tudatában tették, hogy mások lesznek a hőmérsékleti viszonyok. De még az is lehet, hogy azért tették, mert tempó terén nem elég erősek.”

A pályán zajló történésektől függetlenül is meglehetősen háborús a Mercedes és a Red Bull kapcsolata ezen a hétvégén. A pénteki napot követően a Milton Keynes-i gárda panaszt tett a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) a rivális kettős tengelyű kormányzása – ismertebb nevén a DAS – miatt, noha ezt a kérdést már hónapokkal ezelőtt tisztázták. A négyszeres konstruktőri bajnok nem is járt sikerrel az óvást illetően: az FIA leszögezte, szabályos a Mercedes autója.