A péntek esti órákban panaszt nyújtott be a Red Bull a Mercedesszel szemben, miután a bajnokcsapat a W11-es versenygépét az újonnan fejlesztett DAS rendszerrel felszerelve küldte pályára a szezonnyitó Osztrák Nagydíj szabadedzésein. Az újításnak köszönhetően Lewis Hamilton és Valtteri Bottas menet közben, a kormány előre-hátra mozgatásával tudja állítani a futóművet, pontosabban a kerekek dőlésszögét.

Az energiaitalosok a műszaki szabályzat általuk relevánsnak vélt, az aerodinamikai elemek merevségét és a felfüggesztés menet közbeni módosításának tilalmát illető 3.8-as és 10.2.3-as pontjára hivatkoztak, ám céljuk nem feltétlenül a Mercedes rendszerének illegálissá nyilvánítása volt, hanem az, hogy alátámasszák saját megoldásuk szabályosságát: a csapatfőnök Christian Horner ugyanis elárulta, ők is bevethetnek egy hasonló eszközt.

A versenybírák végül elutasították a Red Bull panaszát, azzal az indoklással, hogy a DAS rendszer fizikailag és működését tekintve is a kormányrendszer, és nem a felfüggesztési rendszer része, és a szabályok adta korlátokon belül működik. A szabályok nem teszik lehetővé a felfüggesztés állítását menet közben, leszámítva persze a kormányzást.

A DAS rendszert egyébként sem a Mercedes, sem más csapat nem használhatja 2021-től, a Nemzetközi Automobil Szövetség erről már a téli tesztek után döntött.