A Mercedes a Forma-1-es Osztrák Nagydíjon vezető Valtteri Bottasra és a második Lewis Hamiltonra is többször rászólt, hogy vigyázzanak az autóra és kerüljék a rázóköveket egy potenciális váltóprobléma miatt.
Sokan próbáltak titkos csapatutasítást belelátni a dologba (és leginkább abba, hogy Bottas a „chassis default two one” üzenetet kapta), előrángatva a Sebastian Vettel és Mark Webber közötti, egykori Multi 21-sztorit (Vettelnek ennél az utasításnál tartania kellett volna a helyét, de nem tette, inkább megelőzte Webbert). Toto Wolff csapatfőnök nem örült, amikor ezzel szembesítették.
„Félre a paranoiával! Ennek semmi köze nem volt a Multi 21-hez” – bosszankodott Wolff.
„Soha nem játszottunk ilyet, hacsak nem volt probléma az autóval. Soha nem avatkoznánk be a versenyzőink közötti küzdelembe a szezon első versenyein, teljesen szabadon versenyezhettek egymással.”
„Amit tettünk, hogy ugyanazt az ajánlást közvetítettük feléjük. És mivel a verseny egy szakaszán nem volt ellenfelünk, letekerhettük a motort is. Nem volt semmilyen csapatutasítás, se rejtett, se finom, se közvetlen.”
A verseny után felmerült, hogy Bottas az utolsó körökben esetleg direkt lassított le, hogy Hamilton minél hátrébb essen az öt másodperces büntetése miatt. Wolff erről azt mondta, hogy „Bottas nem is tudott a büntetésről”, így nem is lassíthatott szándékosan.