A többiek balszerencséje, a kaotikus körülmények miatt Charles Leclerc ugyan behúzott egy remek 2. helyet a szezonnyitó Osztrák Nagydíjon, de világos, hogy a Ferrari pocsék autóval kezdte a 2020-as szezont, a motor – nem elismerten, de egyértelműen a tavaly indult vizsgálatoknak, többszöri szabályszigorításoknak köszönhetően – gyenge, ráadásul a több leszorítóerővel sikerült túl nagy légellenállást is az SF1000-esre pakolni.
A maranellói csapat már a hétvége kezdete előtt sejtette, hogy bajban lesznek – bár a pole-hoz mért 1 másodperces hátrányra még ők sem számítottak –, ezért a jövő hétvégi Magyar Nagydíjra átfogó fejlesztési csomaggal, tulajdonképpen B autóval készültek, de az első Red Bull Ring-i forduló után igyekeznek néhány elemet már erre a hétvégére elhozni.
„Az SF1000-es leszerepelt, még a futam előtti elvárásokhoz képest is, így teljes gőzzel folyik a fejlesztés annak reményében, hogy előrehozhatjuk a Magyar Nagydíjra szánt aerodinamikai csomagot, vagy legalábbis annak néhány elemét. Ezzel ellenőrizhetjük az irányt, és lehetőségünk lesz közvetlenül összevetni a csomagokat. Az új elemekkel sem érjük be az élmezőnyt, de a jobb tempóval a pilóták egy kicsit előrébb kerülhetnek a mezőnyben” – közölte a csapatfőnök, Mattia Binotto.
A pocsék kezdés után a vezérigazgató, Louis Camilleri is megszólalt:
„Világos, hogy minden területen javulnunk kell. Az egyetlen megoldás a reagálás, és örömmel látom, hogy azonnal meg is indult a munka. Nem csak arról van szó, hogy már ma hozzuk a holnapra szánt fejlesztéseket, hanem hogy a következő futamok fejlesztési programját is felgyorsítsuk. Így reagál egy egységes csapat, kesergés helyett mindenki nekigyürkőzik, szembenéz a problémákkal.”
„Egy új ciklus, egy hosszú távú terv kezdetén vagyunk, a megtorpanások semmiképp sem fogják befolyásolni a választott irányt, és teljes mértékben bízom Mattiában és a csapatban, hogy képesek lesznek kezelni a problémákat.”
A cégvezér méltatta Leclerc-t a vasárnapi 2. helyért, dicsérte a monacói helyzetfelismerését, védekezését és elszántságát, míg Vettelt illetően hangsúlyozta, hogy a németet hátráltatta az autó rossz egyensúlya, ezt illetően máris folyik az adatok elemzése.