Május elején bejelentették, hogy Sebastian Vettel nem hosszabbít szerződést a Ferrarival, a négyszeres világbajnok helyére a McLarentől érkező Carlos Sainz kerül, míg a wokingi alakulatnál a Renault-tól átigazoló Daniel Ricciardo foglalja el a spanyol ülését.

A mozgásokkal a francia csapatnál támadt egy üres hely 2021-re, természetesen azonnal felmerült, hogy azt az F1-ből 2018 végén kiszállt, de a visszatérés lehetőségét kereső Fernando Alonso foglalhatná el, a hét elején pedig már kész tényként kezelte ezt a szaksajtó.

Mára hivatalossá vált a dolog: a Renault-val 2003-2006 és 2008-2009 között összesen hét idényt lehúzó, 2005-2006-ban világbajnoki címet szerző spanyol pilóta 2021-től újra a francia gyártó versenyzője lesz.

„Fernando Alonso szerződtetése a Renault-csoport tervének része, melynek célja, hogy visszatérjünk az élre. A jelenléte komoly értéket jelent majd sportszempontból, de a brand tekintetében is. A közte, a csapat és a szurkolók között meglévő kötődés ereje miatt természetes választás volt ő. A korábbi sikerek mellett ez egy bátor döntés a jövőt tekintve. Tapasztalatának és elszántságának köszönhetően a maximumot hozzuk majd ki egymásból, hogy elérjünk a modern Forma-1 által megkövetelt kiválóság szintjére. A gyorsan fejlődő csapatba Fernando a győzelem és az akadályok legyőzésének kultúráját is hozza majd. Estebannal együtt azért dolgozik majd, hogy a Renault-csapat a lehető legjobban felkészülhessen majd a 2022-es idényre” – mondta a bejelentés kapcsán a csapatfőnök, Cyril Abiteboul.

Maga a kétszeres bajnok így nyilatkozott:

„A Renault a családom, hozzájuk kötődnek a legszebb Forma-1-es emlékeim a két világbajnoki cím miatt, de most a jövőbe tekintek. Óriási büszkeség és igazán megható, hogy visszatérek a csapathoz, amely lehetőséget adott nekem a karrierem elején, és most lehetőséget ad megint, hogy visszatérhessek az élre. Az elveim és céljaim összhangban állnak a csapatéval. Az idei télen elért fejlődésük hitelessé teszi a 2022-re kitűzött céljaikat, én pedig minden versenyzési tapasztalatomat megosztom majd mindenkivel a mérnököktől a szerelőkig, csapattársakig. A csapat akar és képes is lesz visszatérni a dobogóra, ahogy én is.”

Pályakép – Fernando Alonso

Alonso 2001-ben mutatkozott be a Forma-1-ben a Minardinál, 2002-ben a Renault tesztpilótája volt, 2003-ban léptették elő állandó versenyzővé, abban az évben már futamot is nyert a Magyar Nagydíjon. 2005-ben ő törte meg Michael Schumacher 2000 óta tartó bajnoki sorozatát, a következő évben pedig sikeresen meg is védte a címét.

2007-re a McLarenhez szerződött, de a saját nevelésű szuperújonc, Lewis Hamilton mellett nem élvezett első számú pozíciót, a viszony gyorsan megromlott, és bár mindössze 1 ponttal maradt le a világbajnoki címről, az év végén távozott.

2008-ra a Renault-hoz tért vissza, de ott két év alatt csak két futamot nyert – az egyik a szándékos balesettel megbundázott Szingapúri Nagydíj volt –, majd 2010-re a Ferrarihoz került. Az olasz csapattal 2010-ben és 2012-ben is közel járt a bajnoki sikerhez, de a Red Bullt és Sebastian Vettelt nem sikerült megverni, 2014-re a spanyol kiábrándult, úgy döntött, szerződése lejárta előtt távozik.

Alonso 2015-re a régi sikerpartner Hondával összeálló McLarenhez tért vissza, de a projekt hatalmas kudarcnak bizonyult, a japán gyártó és a brit csapat együttműködése pocsékul alakult, a spanyol a top10-es eredményeknek is örülhetett. A wokingiak 2018-ra ugyan a Renault motorjaira váltottak, de a forma nem igazán javult, ezért Alonso az év végén kiszállt.

A spanyol eddigi F1-es pályafutása során 311 futamon indult, 22 pole-t, 23 leggyorsabb kört, 32 futamgyőzelmet és 65 egyéb dobogós helyezést szerzett – utolsó győzelmét a 2013-as Spanyol Nagydíjon aratta.

Alonso 2017-től az F1-en kívül is aktív volt: abban az évben a McLaren, az Andretti Autosport és a Honda együttműködésében megpróbálkozott az amerikai Indy 500-zal, a futamon versenyképes is volt, de motorhiba miatt kiesett. 2019-ben újra próbálkozott, de a tisztán McLaren-projekttel a kvalifikáción elvérzett. Idén szeptemberben újra nekifut majd, megint a McLaren autójával.

A versenyző 2018-19-ben a hosszútávú világbajnokság (WEC) szuperszezonjában is szerepelt: a Toyota pilótájaként társaival közösen mindkét évben megnyerte a Le Mans-i 24 órást, tavaly nyáron világbajnoki címmel zárta a kalandot. A Toyotával idén januárban a Dakar-ralin is elindult, és bár rögtön az elején sok időt veszített egy baleset miatt, összességében tisztességesen szerepelt, messze a legeredményesebb újonc volt.