Miután kiderült, hogy szombatra olyan égszakadást várnak a Red Bull Ringre, hogy mind az utolsó szabadedzés, mind a délutáni időmérő megrendezése kétséges lehet, tétet kapott a második pénteki edzés: ha valamiért se szombaton, se vasárnap délelőtt nem lehet időmérőt tartani, a mai eredmények adják majd a Stájer Nagydíj rajtsorrendjét.

Ennek megfelelően is dolgoztak a csapatok a napos, meleg időben, az edzés hamar egy hosszú, szabad kvalifikációvá változott, a rövid időmérős szimulációk helyett újabb és újabb gyors köröket láthattunk a pilótáktól. Jó ideig a Racing Point uralkodott Sergio Perezzel, végül a Red Bullnál és a Mercedesnél is kénytelenek voltak lágy gumikat felvenni, hogy letaszítsák az élről a rózsaszín autót.

Perez 1:03,877-es köre végül a 3. helyre volt elég, megelőzte őt a múlt heti pole-t megszerző Valtteri Bottas, valamint a Red Bull-os Max Verstappen, a holland 1:03,660-as körrel érte el a potenciális pole-t.

A „második sorba” Bottas mellé a másik Racing Point-os Lance Stroll került, Lewis Hamilton csak a 6. időt érte el a mclarenes Carlos Sainz után.

Nem volt jó délutánja Alexander Albonnak (7.), a thai-brit ifjonc többször is megpördült, a kavicságyban is járt. A top10 utolsó három helyén a rajtbüntetést összeszedő Lando Norris, Charles Leclerc és a renault-s Esteban Ocon osztozott.

A Ferrari továbbra is keservesen küszködik, Leclerc már több mint egy másodpercet kapott Verstappentől. Sebastian Vettel csak a 16. lett, igaz, a német nem volt ennyire lassú, mindössze pályaszélesítés miatt elvették a leggyorsabb körét – a fél mezőny hasonlóképp járt egyébként –, amúgy csapattársa környékén végezhetett volna.

A Stájer Nagydíj második edzése meghozta a szezon első igazi nagy autótörését is, Daniel Ricciardo még az elején ment csúnyán falnak, ripityára törve a Renault-t. Az ausztrál pilótának nem esett jól a becsapódás, az autóból kiszállva, sőt még később, még a bokszépületben, az orvosi vizsgálatra tartva is bicegett, benne van a sérülés.

Ahogy írtuk, egyelőre bizonytalan, lesz-e holnap akció a pályán, de ha nem szakad le az ég, akkor a Stájer Nagydíj valódi időmérője 15 órakor kezdődhet.

F1: Durva baleset, hamis időmérő Ausztriában 3