Charles Leclerc nagyrészt mások problémáinak köszönhetően ugyan behúzott egy szép 2. helyet a szezonnyitó Osztrák Nagydíjon, de ez a szépségtapasz nem tudta elfedni a Ferrari 2020-as Forma-1-es autójának versenyképtelenségét.

Az olasz csapat eredetileg a Magyar Nagydíjra szánta az első fejlesztési csomagját, de a nyitóhétvégét követően a csapatfőnök Mattia Binotto elmondta, gyorsítanak a gyártáson, egyes elemeket már a Stájer Nagydíjon pályára küldenek.

Az újdonságoktól sem táltosodott meg az SF1000-es, a Stájer Nagydíj edzésein és időmérőjén ugyanúgy a középmezőnyben voltak a vörös autók, mint egy héttel korábban, a versenytempóról pedig nem derült ki semmi, hiszen Lelcerc az első körben kiütötte Sebastian Vettelt és önmagát is.

Úgy tűnik, a Hungaroring ad majd lehetőséget az ausztriai csomag további vizsgálatára, ugyanis mint kiderült, a Ferrari nem hozott még újabb elemeket, a Magyar Nagydíjon ugyanazzal dolgoznak majd, amivel az előző héten a Red Bull Ringen.

„Tudjuk, hogy működtek az elemek. Nyilván szerettük volna, ha csodát tesznek, de egyelőre nem úgy tűnik, hogy ez a helyzet. Persze versenykörülmények között is próbára kell még tennünk őket. Szóval érdekes lesz, kíváncsian várjuk, milyen lesz az autó holnap és főképp a futamon” – nyilatkozta csütörtökön a Hungaroringen.

Ugyan a Hungaroringen jóval kisebb hangsúlyt kap a Ferrari jelenlegi Achilles-sarka, a motorerő, mint a Red Bull Ringen, Leclerc így sem vár nagy előrelépést:

„Legyünk őszinték: pillanatnyilag bajban vagyunk a teljesítmény terén, egyelőre nem fogunk dobogós helyekért küzdeni. De igyekszünk változtatni ezen, a lehető legkeményebben dolgozunk.”

„Nehéz lesz itt, mert tavaly is küszködtünk ezen a pályán. Az idei autó más, így remélhetőleg az egyensúlyt érintő változások segítenek, de kétlem, hogy nagyon más képet láthatunk majd, mint a múlt hétvégén.”