A koronavírus-járvány miatt már az Ausztrál Nagydíj lefújása után nem sokkal eldöntötte a Forma-1 vezetése, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a csapatok, hogy a 2021-re tervezett műszaki szabályváltozások bevezetését 2022-re tolják, és a fejlesztések nagy részét be is fagyasztják.
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem lehet reszelgetni a versenygépeket jövőre, sőt, nagyobb fejlesztéseket is lehet eszközölni egy zsetonrendszernek köszönhetően. Minden csapat két zsetont kap, melyeket az autók különböző részeinek fejlesztésére „válthatnak be”. A csapatoknak jövő szerdán kell tájékoztatni az FIA-t arról, mely részekre szeretnék felhasználni zsetonjaikat, később pedig részletes fejlesztési terveiket is meg kell mutatniuk a szövetségnek.
A szabálycsomag kitér azokra az esetekre is, amikor egy istálló egy másiktól vásárol bizonyos alkatrészeket. Ezen a területen található egy kiskapu, mely engedélyezi, hogy azok a csapatok, melyek jelenleg 2019-es specifikációjú elemeket használnak autóikban, zsetonok elköltése nélkül frissíthetnek a 2020-as specifikációjú változatokra.
A jelenlegi mezőnyben két ilyen istálló található. Az egyik a Racing Point: a rózsaszín autókban a 2019-es Mercedes-váltó dolgozik, jövőre pedig zseton felhasználása nélkül válthatnak frissebb váltóra, felfüggesztésre vagy akár fékrendszerre, már Aston Martinként. Hasonló helyzetben van az AlphaTauri is, akik szintén egy 2019-es váltót használnak, a Red Bullét.
A szabály hátrányosan érinti a Ferraritól alkatrészeket vásároló Haast és Alfa Romeót, a két istálló ugyanis idei specifikációjú elemeket kap Maranellóból. „Nem örülünk annak, hogy vannak olyan csapatok, akik gyakorlatilag az egész 2019-es csomagjukat 2020-asra válthatják” – mondta Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke. „Ez nem lenne fair. Nekünk csak két zsetonunk van, és mindenkinek ennyire kellene korlátozni.”
Hasonló véleményen van Marcin Budkowski, a Renault ügyvezető igazgatója is. „Örülünk ennek a rendszernek, de támogatom Mattia nézőpontját is, miszerint a rendszernek vannak hibái. A kiskapunak köszönhetően néhány csapat hasznot húzhat ebből. Beszélni fogunk erről az FIA-val és a többi csapattal, és bízunk abban, hogy jutunk valamire.”